اقامت امارات از طریق ازدواج

اقامت امارات از طریق ازدواج

امارات متحده عربی یکی از بهترین کشورهای منطقه خاورمیانه و حتی جهان برای زندگی به شمار می رود. سالیانه افراد زیادی سعی می کنند به روش های مختلف اقامت این کشور را کسب نموده تا بتوانند در شهرهایی مانند دبی یا ابوظبی زندگی کنند. از راه های اخذ اقامت امارات می‌توان به اقامت از طریق خرید ملک، اقامت از طریق ثبت شرکت و یا ازدواج اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی شرایط ازدواج در امارات و اخذ اقامت این کشور از این راه بپردازیم.

در حقیقت اصلی ترین راه أخذ اقامت امارات، سرمایه گذاری در امارات می‌باشد.

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ

اخذ اقامت امارات از طریق ازدواج

یکی از راه های کسب اقامت دبی و زندگی در کشور امارات ازدواج با یک فرد که ملیت این کشور را دارد است. در واقع ازدواج یکی از راه های اخذ اقامت امارات به شمار می رود. البته ازدواج در امارات شرایط خاص خودش را دارد که باید از آنها مطلع باشید. برای مثال به عنوان یک مرد هیچگاه نخواهید توانست که با ازدواج با یک خانم اماراتی اقامت این کشور را به دست آورید و تنها می‌توانید اقامت 3 ساله امارات را از این طریق دریافت نموده و در صورت دوام ازدواج اقامت خود را تمدید نمایید. اما در صورتی که خانم ها می‌توانند با ازدواج با یک مرد اماراتی اقدام به اخذ ویزای دبی نمایند به این صورت که پس از اخذ اقامت 3 ساله امارات می‌توانند اقدام به اخذ اقامت دائم یا تابعیت این کشور نمایند و همچنین حداقل حقوق ماهانه برابر با حداقل 3 هزار درهم همراه با محل اقامت دریافت می‌نمایند. در کشور امارات متحده عربی ازدواج به دو صورت اسلامی و مسیحی صورت می گیرد. همچنین از شروط اصلی این امر می توان به دو مورد اشاره نمود. اول اینکه همانطور که قبل تر نیز اشاره کردیم برای ازدواج در امارات متحده عربی یکی از طرفین باید تابعیت امارات را داشته باشد و به عنوان شهروند این کشور شناخته شود. دومین شرط مهم نیز تمکن مالی است که شما باید ثابت نمایید که می‌توانید خرج و مخارج همسرتان در شهر دبی را بدون هیچ مشکلی پرداخت نمایید. با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع و روش های مختلف ازدواج در امارات بپردازیم.

نکته مهم : لازم به ذکر است که تابعیت امارات برای بانوان خارجی تنها زمانی امکان پذیر است که از تابعیت قبلی خود خارج شده باشند

أخذ اقامت امارات از طریق ازدواج اسلامی

یکی از روش های ازدواج در دبی و امارات ازدواج اسلامی است. ازدواج اسلامی بدین معنا است که شخص داماد باید مسلمان باشد. و این ازدواج در یکی از دادگاه های مشخص شده توسط دولت امارات انجام بپذیرد. یکی از این دادگاه ها دادگاه شریعت امارات می‌باشد. هچنین حضور پدر عروس در دادگاه برای دادن رضایت امری ضروری و الزامی می‌باشد. در صورتی که پدر عروس در قید حیات نباشد یکی دیگر از آشنایان او می‌تواند این رضایت را به او بدهد. از دیگر شرایط ازدواج اسلامی در دبی می‌توان به این اشاره کرد که اگر عروس قبلا ازدواج کرده و یا همسرش فوت کرده باشد و بخواهد برای بار چندم ازدواج نماید باید یک سری مدارک اضافی که توسط دادگاه درخواست می شود را ارائه نماید. بعد از ازدواج دو نفر با یکدیگر فردی که اقامت امارات را ندارد می‌تواند برای اخذ اقامت این کشور اقدام نماید.

أخذ اقامت امارات با ازدواج

أخذ اقامت امارات از طریق ازدواج مسیحی

روش دوم ازدواج در امارات و شهر دبی ازدواج مسیحی است که مختص افراد مسیحی می‌باشد. این ازدواج ها معمولا در کلیسا برگزار می‌شوند. یکی از شرایط مهم ازدواج در امارات به صورت مسیحی این است که عروس حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد و مرد نیز بین ۱۸ تا ۲۱ سال داشته باشد. پس از ازدواج به شما یک مدرک ازدواج داده می‌شود که باید آن را به سازمان های مختلفی همچون دادگاه دبی، وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه ببرید و برای اقامت همسرتان اقدام نمایید.

دریافت اقامت دبی از طریق ازدواج

همانطور که قبل تر نیز اشاره کردیم یکی از اصلی ترین شرط های گرفتن اقامت دبی از طریق ازدواج این است که یکی از طرفین تابعیت این کشور را داشته باشد. این شخص باید درخواست اقامت همسرش را در خاک امارات ثبت نماید. البته ذکر این نکته ضروری است که اگر سن شما زیر ۲۵ سال است برای ثبت این درخواست باید تاییدیه و مجوزی از چند سازمان مختلف را کسب کنید. زمانی که به همسر شما اجازه داده می‌شود تا به دبی سفر نماید او تنها ۶۰ روز فرصت دارد که برای کسب ویزای ازدواج خود اقدامات لازم را انجام دهد. توجه داشته باشید که اگر این مدت زمان بگذرد و فرد اقدامی برای گرفتن ویزای خود نکرده باشد روزانه ۲۵ درهم جریمه خواهد شد.

اقامت امارات ازدواج

مدارک أخذ اقامت امارات از طریق ازدواج

در نظر داشته باشید فردی که شهروند امارات به شمار می رود برای اینکه بتواند برای همسر خود اقامت بگیرد باید درآمدی حدود ۴ هزار درهم در ماه داشته باشد. این اولین شرط و مرحله است. پس از آن شما درخواست می‌دهید که به همسرتان اجازه داده شود که به امارات سفر کند و پس از حضور او می‌توانید برای گرفتن اقامتش اقدام نمایید. در ادامه نگاهی به مدارک مورد نیاز این پروسه می‌اندازیم:
– گذرنامه معتبر به همراه کپی آن
– گذرنامه معتبر همسرتان به همراه یک کپی آن
– کارت eGate و یک نسخه کپی از آن
– سند ازدواج معتبر
– مدارک پزشکی همسرتان که باید توسط یک پزشک اماراتی به تایید برسد.
– مبلغ صد درهم برای ثبت درخواست اولیه
– ارائه قرارداد کاری که نشان می دهد شما می توانید از مخارج همسرتان بربیایید.
– فیش حقوقی همسرتان که نشان می‌دهد در ماه حداقل ۴۰۰۰ درهم درآمد دارد.
– چند قطعه عکس پاسپورتی
– کپی قرارداد کفیل (مدارک استخدام کفیل)

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ

تایید سند ازدواج در امارات

یکی از کارهایی که پس از ازدواج کردن در امارات باید به سرعت انجام دهید اقدامات لازم برای تایید شدن سند ازدواج شما می‌باشد. تایید سند ازدواج به این معنا است که کشور مبدا و وطن همسر شما نیز باید تمام مدارک مورد نیاز برای ازدواج در امارات را تایید نماید. این سند باید به تایید دادگاه امارات، اداره مهاجرت و سفارت امارات نیز برسد. توجه داشته باشید که خانم ها بعد از ازدواج در امارات می‌توانند ویزای خانه داری دریافت نمایند و به آنها ویزای کاری و یا اجازه کار داده نخواهد شد.

نکته مهم : در صورتی که ازدواج در خارج از امارات انجام شود باید تمامی مدارک ازدواج در سفارت امارات به تایید برسند

مدت اعتبار اقامت امارات از طریق ازدواج

مدت زمان اعتبار اقامت دریافتی از طریق ازدواج 2 سال می‌باشد, اما به صورت کلی اعتبار اقامت امارات از طریق ازدواج تا زمان دوام ازدواج قابل تمدید می‌باشد. لازم به ذکر است که برای تمدید اعتبار از این طریق باید ویزا یا اقامت فرد حمایت کننده باطل نشده باشد.

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که در مقاله بالا ذکر شد متقاضیان اخذ اقامت امارات می‌توانند از طریق ازدواج اقدام به دریافت آن نمایند. اما همانطور که ذکر شد تنها در صورتی که زن خارجی با مرد اماراتی ازدواج نمایند امکان اخذ اقامت دائم این کشور را دارد در غیر این صورت تنها می‌تواند با اخذ اقامت 3 ساله امارات با دوام ازدواج در پایان اعتبار اقامت خود اقدام به تمدید اقامت خود نمایند. مشاوران موسسه مهاجرتی ویتراپو با هدف پاسخگویی به تمامی سوالات شما عزیزان در زمینه اخذ اقامت امارات از طریق ازدواج آماده خدمت رسانی می‌باشند. ویتراپو همراه شماست…

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ
برای مشاوره رایگان کلیک کنید
فرم زیر را برای ما ارسال کنید و منتظر بمانید
مشاوران ویتراپو در اسراع وقت با شما تماس میگیرند