بررسی هزینه زندگی در فرانسه

هزینه زندگی در فرانسه

یکی از جذاب ترین کشورها برای جذب مهاجر، کشور فرانسه است. سابقه‌ی فرهنگی غنی ، مکان های دیدنی، آب و هوای معتدل و مناسب بودن هزینه زندگی در فرانسه از جمله عوامل درخواست برای اقامت این کشور است.

بر اساس منابع خبری فرانسه است، یک فرد مجرد مشغول به کار می‌تواند با درآمد 1700 یورویی در سال 2024 در فرانسه یک زندگی قابل قبول داشته باشد.

در حالی که این رقم برای دانشجویان در شهرهایی غیر از پاریس تا 600 یورو کاهش می‌یابد. همچنین، دانشجویان در شهر پاریس و یا اطراف آن نیز می‌توانند با حداکثر 1200 یورو زندگی کنند.

در این مقاله موسسه مهاجرتی ویتراپو به معرفی و بررسی هزینه زندگی در فرانسه می‌پردازد. بنابراین با ویتراپو همراه باشید.

موارد مهم هزینه زندگی در فرانسه

معرفی مهمترین موارد در هزینه زندگی در فرانسه

مسکن، از جمله مهمترین هزینه در فرانسه است که باید حدود 30 درصد از بودجه خود را صرف آن کرد. به صورت کلی برای اجاره مسکن در فرانسه بین 200 تا 800 یورو ( به هنگام دانشجویی ) باید درنظر گرفت.

اما اگر شما فردی متاهل و دارای فرزند هستید، با اقامت در فرانسه برای اجاره مسکن در شهرهای مختلف این کشور باید از 500 یورو در نظر بگیرید، که در شهر پاریس این قیمت برای خانه ی 40 متر به بالا 1500 یورو می‌باشد. مهمترین مواردی که باید برای هزینه زندگی در فرانسه در نظر داشته باشید عبارتند از :

خوراک یکی از مهمترین موارد برای هزینه زندگی در فرانسه

به طور متوسط، فرانسوی ها نزدیک به 300 یورو در ماه برای غذا خرج می کنند.با مهاجرت به فرانسه این رقم ممکن است بسته به شهر، محل زندگی و مصرف شما متفاوت باشد.

به طور مثال هزینه ی خرید یک نان باگت در فرانسه از 0.30 یورو در سوپر مارکت های بزرگ شروع می شود. یک بسته ماکارونی را نیز می توانید با همین حدود قیمت خریداری کنید. قیمت برخی از مهم ترین خوراکی ها عبارتند از :

محصولشروع قیمت به کیلو (یورو)
ماهی10 یورو
گوشت8 یورو
مرغ5 یورو
هویج1.78 یورو
قهوه 1 یورو یورو
سیب2 یورو
موز1.5 یورو
گلابی2 یورو
مک دونالد7 یورو
سالمون15 یورو
کدو1.85 یورو
رستوران15 یورو

هزینه های فرهنگی و ورزشی

برای رفتن به تئاتر قیمت ها بر اساس توان اقتصادی شما و کاری که انجام می‌دهید دسته بندی شده است. همچنین با توجه به دولتی بودن بخش بزرگی از تئاتر های فرانسه، در صورتی که شما دانشجو باشید باید از 5 یورو بلیط را در نظر بگیرید.

در حالی که این بلیط برای افراد با درآمد بیشتر 20 یورو می‌باشد. لیست هزینه های فرهنگی به شرح زیر است.

برنامه فرهنگیهزینه مورد نیاز
سینماشروع از 5 یورو
موزهرایگان
استخرشروع از 5 یورو
باشگاهشروع ا ز40 یورو (ماهانه)

نکته مهم: توجه داشته باشید که در صورتی که شما دانشجو هستید می‌توانید با استفاده از پرداختی که برای جنبه‌های فرهنگی و ورزشی در ابتدای سال داشته‌اید، از امکانات مخصوص دانشگاه با هزینه کم و یا رایگان استفاده کنید. برای این کار سرویس MAISON DES ETUDIANTS و یا SUAPS را دنبال کنید.

پوشاک

برای خرید لباس بسته به سلیقه و توان مالی خود، می‌توانید مارک مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای این کار می‌توانید از مارک هایی با بیزینس فروش زیاد و سود کم استفاده کنید، که در این صورت می‌توانید تی‌شرت از 2 یورو و یا زنانه از 5 یورو پیدا کنید. همچنین برای به صرفه شدن قیمت مارک های معتبر تر می‌توانید منتظر تخفیف های موجود در ماه های اکتبر، فوریه و آوریل باشید. Modalova و Floryday برخی از برند های برخوردار از قیمت مناسب در این کشور می‌باشند.

نکته مهم: توجه داشته باشید که اگر به صورت دانشجویی قصد اقامت در فرانسه را دارید تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا راه های کم کردن هزینه ی مسکن را یاد بگیرید.

روش های کاهش هزینه زندگی در فرانسه

چگونه هزینه زندگی در فرانسه را کاهش دهیم؟

در صورتی که برای تحصیل در فرانسه مهاجرت کرده و دانشجو هستید و یا اقامت بلند مدت دارید و هنوز کاری پیدا نکرده‌اید راه های مختلفی برای کاهش هزینه ها وجود دارد که عبارتند از :

  • بیمه تکمیلی اجتماعی (Complémentaire santé solidaire) : این بیمه در صورتی به شما تعلق می‌گیرید که از میزان مشخصی درآمد که هر سال مشخص می‌شود، کمتر درآمد داشته باشید. همچنین این بیمه ضمن پرداخت کامل هزینه های شما، به شما این امکان را می‌دهد که از تخفیف ویژه‌ی حمل و نقل بهره مند شوید، به طوری که هزینه ی حمل و نقل در پاریس از 84 یورو به 21 یورو در ماه کاهش می‌یابد.
  • CAF : در صورتی که دانشجو هستید و یا درآمد شما زیاد نیست می‌توانید با ارسال درخواست به CAF تا 60 درصد از هزینه‌ی اجاره خود را دریافت کنید. این هزینه به عوامل مختلفی مانند شهر ، محل اقامت و نوع محل اقامت شما بستگی دارد و می‌توانید در سایت این موسسه دولتی به صورت حدودی مبلغ دریافتی خود را حساب کنید.
  • Service sociale : برای اطلاعات بیشتر از کمک های موجود برای هزینه زندگی در فرانسه، شما می توانید به سرویس اجتماعی خود مراجعه کنید . توجه داشته باشید که در صورتی که دانشجو هستید درخواست ها را می توانید به صورت آنلاین ثبت کنید.

سخن پایانی

همانطور که ذکر شد برای مهاجرت به فرانسه باید از هزینه های مورد نیاز آن آگاه باشید. هزینه زندگی در فرانسه علاوه بر مقرون به صرفه بودن از مسکن و حمل‌ونقل گرفته تا مواد غذایی و خدمات روزمره، همه می‌توانند بار مالی قابل توجهی داشته باشند، اما اطلاع از روش های موجود برای کمک کردن هزینه ها کمک بسیار بزرگ و شایانی است. در شهرهای بزرگ مانند پاریس، این هزینه‌ها به طور چشمگیری افزایش می‌یابند.

با این حال، با برنامه‌ریزی مالی دقیق و آگاهی از منابع و تسهیلات موجود، می‌توان از پس این هزینه‌ها برآمد و از زندگی در این کشور زیبا نهایت لذت را برد. در همین راستا موسسه مهاجرتی ویتراپو با بهره مندی از وکلا مهاجرتی مجرب آماده خدمت رسانی و ارائه مشاوره به شما عزیزان می‌باشد. ویتراپو از اولین قدم تا انتهای مسیر همراه شماست.

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ
برای مشاوره رایگان کلیک کنید
فرم زیر را برای ما ارسال کنید و منتظر بمانید
مشاوران ویتراپو در اسراع وقت با شما تماس میگیرند