دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران 2023

دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران 2023

سالیانه تعداد دانشجوهای زیادی از ایران به قصد ادامه تحصیل در ترکیه به این کشور سفر می‌کنند. این سفر می‌تواند تنها تا زمان پایان دوره تحصیل آنها به طول بکشد. در واقع بسیاری از افراد بعد از تمام شدن درسشان تصمیم می‌گیرند تا برای کار به ایران برگردند و یا همچنان به کار در ترکیه مشغول شوند.

یکی از همین رشته ها، رشته های مربوط به پزشکی می‌باشد. وزارت بهداشت ایران سالیانه لیستی منتشر می‌کند که بر اساس آن دانشگاه های مورد تایید خود در کشور ترکیه را اعلام کرده است.

پس اگر تصمیم دارید در کشور ترکیه مشغول به تحصیل شوید و همچنین یکی از فاکتورهای مهم برای شما امکان بازگشت به ایران چه برای ادامه تحصیل و یا چه برای کار کردن است، با ویتراپو در این مقاله همراه باشید.

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ

معرفی دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران 2023

وزارت بهداشت ایران هر سال بر اساس معیارهای مختلف لیستی از دانشگاه های ترکیه را ارائه می‌دهد که در آن نام دانشگاه هایی است که می‌توانید با درس خواندن در آن بعدها برای ادامه تحصیل و یا کار کردن به ایران برگردید. در ادامه نگاهی به این لیست و معرفی دانشگاه های حاضر در آن می‌اندازیم.

دانشگاه آنکارا

یکی از برترین دانشگاه های کشور ترکیه دانشگاه آنکارا است که در لیست دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت نیز قرار دارد. این دانشگاه در کشور ترکیه رتبه ۵ را در اختیار دارد. دروس در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند.

رشته هایی همچون پزشکی، داروسازی، دندان پزشکی، مدیریت، بازرگانی، اقتصاد و… در این دانشگاه ارائه می‌گردند. این دانشگاه جز دانشگاه های خصوصی ترکیه به شمار می‌رود و بابت هر ترم تحصیل در این دانشگاه باید شهریه پرداخت کنید.

دانشگاه استانبول ترکیه

دومین دانشگاه برتر کشور ترکیه و از دانشگاه های دولتی این کشور به شمار می‌رود. دانشگاه استانبول نیز جز دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران 2023 است. در این دانشگاه رشته های همچون داروسازی، دامپزشکی، پزشکی، دندان پزشکی، پرستاری، حقوق، روزنامه نگاری، اقتصاد، بازرگانی و … ارائه می‌گردد.

با توجه به این که دانشگاه استانبول جز دانشگاه های دولتی ترکیه به شمار می‌رود بیشتر دروس آن به زبان ترکی ارائه می‌گردد و نیاز است که به این زبان تسلط داشته باشید

دانشگاه حاجت تپه

یکی از بهترین دانشگاه های دولتی کشور ترکیه دانشگاه حاجت تپه به شمار می‌رود. این دانشگاه در پایتخت ترکیه آنکارا واقع شده است. دروس ارائه شده در این دانشگاه هم به زبان ترکی و انگلیسی و حتی آلمانی می‌باشد.

سالیانه تعداد زیادی دانشجو از سرتاسر جهان برای تحصیل در این دانشگاه اقدام می‌کنند. در این دانشگاه ها رشته هایی همچون پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، هوا و فضا، حقوق، علوم انسانی، تربیت بدنی و … ارائه می‌گردد. این دانشگاه نیز ا جمله دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران 2023 است.

دانشگاه آتاتورک ترکیه

یکی دیگر از دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران 2023 که از جمله دانشگاه های دولتی برای تحصیل درترکیه می‌باشد, دانشگاه آتاتورک است. این دانشگاه در شهر ارزروم قرار گرفته است.

در این دانشگاه می‌توانید رشته هایی نظیر پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، مامایی، حقوق، علوم انسانی، تربیت بدنی، هنر، الهیات و … را بخوانید. از آنجا این دانشگاه جز دانشگاه های برتر دولتی ترکیه به حساب می رود زبان ارائه دروس در این دانشگاه ترکی می‌باشد.

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ

دانشگاه کوچ ترکیه

اگر به دنبال تحصیل در بهترین دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران 2023 هستید که خصوصی نیز باشد، باید به دانشگاه کوچ بروید. این دانشگاه در شهر استانبول ترکیه واقع شده است و اکثر دروس آن به زبان انگلیسی ارائه می‌گردد. در این دانشگاه ها در رشته های علوم پایه، علوم انسانی، اقتصاد، مهندسی و … می‌توانید درس بخوانید.

دانشگاه اژه ترکیه

یکی دیگر از دانشگاه های دولتی و قدیمی ترکیه دانشگاه اژه است که در شهر ازمیر واقع گردیده است. این دانشگاه در رتبه 6 دانشگاه های برتر ترکیه قرار گرفته است. یکی از بزرگ ترین مزیت های این دانشگاه این است که دروس هم به زبان ترکی و انگلیسی در آن ارائه می‌شوند.

رشته هایی همچون داروسازی، دندان پزشکی، علوم پایه، اجتماعی، اقتصاد، مهندسی و … در این دانشگتاه قابلیت تدریس دارند.

دانشگاه باهچه شهیر

یکی دیگر از دانشگاه های خصوصی برتر در کشور ترکیه دانشگاه باهچه شهیر در قلب شهر استانبول است. این دانشگاه به قدری بزرگ است که به تعداد ۷ پردیس در سرتاسر جهان شعبه دارد.

با توجه به اینکه این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی به شمار می‌رود زبان تدریس اکثر دروس در این کشور انگلیسی می‌باشد. همچنین در لیست دانشگاه های ترکیه مورد وزارت بهداشت نیز نام دانشگاه باهچه شهیر قرار دارد.

دانشگاه آجی بادام

یکی دیگر از دانشگاه های خصوصی و برتر کشور ترکیه که در شهر استانبول واقع شده است. این دانشگاه در سال 2007 تاسیس شده و از آخرین تجهیزات و فناوری های روز دنیا بهره می‌برد. این دانشگاه نیز مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار دارد.

و در آن می‌توانید در رشته هایی همچون پزشکی، پیراپزشکی، فیزیوتراپی، روان شناسی، سونوگرافی، داروسازی، ژنتیک، زیست شناسی و … درس بخوانید. با توجه به اینکه دانشگاه آجی بادام جز دانشگاه های خصوصی این کشور به شمار می‌رود اکثر دروس به زبان انگلیسی ارائه خواهند شد.

لیست دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران 2023

در ادامه نگاهی تیتروار به اسامی مورد تایید وزارت بهداشت می‌اندازیم. لازم به ذکر است که هر ساله علاوه بر لیست زیر یک لیست هم توسط وزارت علوم برای سایر رشته های غیر پزشکی ارائه می‌گردد.

• دانشگاه باهچه شهیر
• دانشگاه آجی بادام
• دانشگاه آتاتورک
• دانشگاه آنکارا
• دانشگاه دانشگاه باشکنت
• دانشگاه دوکوز ایل
• دانشگاه اژه
• دانشگاه غازی
• دانشگاه حاجت تپه
• دانشگاه استانبول
• دانشگاه کوچ
• دانشگاه مرمره
• دانشگاه اندکوز مایس
• دانشگاه یدی تپه
• دانشگاه کاتب ازمیر

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ
برای مشاوره رایگان کلیک کنید
فرم زیر را برای ما ارسال کنید و منتظر بمانید
مشاوران ویتراپو در اسراع وقت با شما تماس میگیرند