اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت

اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت

ترکیه به عنوان یکی از پیشرفته ترین کشورهای آسیا به شمار می‌آید. این کشور طی سال های گذشته پیشرفت چشمگیری در حوزه های اقتصادی همچون گردشگری،‌ هتلداری، صنعت پوشاک، کشاورزی و … داشته است.

این رشد فوق العاده اقتصادی به همراه بازار کار جهانی باعث شده است تا افراد زیادی به دنبال گرفتن اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت باشند. سرمایه گذاری یکی از روش های سریع و امن گرفتن پاسپورت ترکیه به شمار می‌آید. در این مقاله با ویتراپو همراه باشید تا مراحل و شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت را بررسی نماییم.

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ

اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت به چه صورت است؟

ترکیه با داشتن یک اقتصاد قوی بر پایه تصمیمات درست در سال های گذشته مقصد بسیاری از افرادی بوده است که به دنبال یک کشور اروپایی برای کار و زندگی می‌گشته اند.

یکی دیگر از جذابیت های افراد سرمایه گذار برای ثبت شرکت در ترکیه را می‌توان وجود قانون مالیاتی این کشور نام برد که باعث می‌شود مالیات بر درآمد افراد کاهش پیدا کند. همچنین نرخ بیکاری در ترکیه رو به کاهش است و همین امر باعث می‌شود که به به عنوان یک کارفرما به راحتی بتوانید نیروی کار مناسب خود را پیدا کنید.

در صورتی که موفق به ثبت شرکت در ترکیه شوید می‌توانید برای دو اقامت کوتاه مدت و یا بلند مدت این کشور اقدام بفرمایید.

مجوز اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت به چه مدارکی نیاز دارد؟

در نظر داشته باشید که اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت به دو صورت کوتاه مدت و بلند مدت صورت می‌پذیرد. در صورتی که به تازگی تصمیم گرفته اید که به کشور ترکیه مهاجرت کنید باید ابتدا برای همین اقامت کوتاه مدت اقدام نمایید.

این اقامت به مدت ۲ سال اعتبار خواهد داشت و بعد از آن نیز امکان تمدید وجود دارد. مدارک لازم برای گرفتن اقامت کوتاه مدت در ترکیه به شرح زیر است.

• فرم درخواست مجوز اقامت ترکیه را دریافت کرده و با دقت و صحت کامل پر نمایید
• پاسپورت و مدرک شناسایی خود را به همراه داشته باشید
• ۴ قطعه عکس
• نامه و مدرک تمکن مالی
• یک مدرک از محلی که در آن سکونت دارید به همراه داشته باشید (می‌تواند اجاره نامه یا سند ملک باشد)
• فرم دعوت نامه شرکت را به همراه داشته باشید

همچنین اگر موفق به اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت بشوید و بتوانید که به مدت ۸ سال در خاک این کشور زندگی کنید پس از گذشت این مدت قادر خواهید بود که با داشتن مدارک زیر برای گرفتن اقامت بلند مدت خود به اداره مهاجرت ترکیه بروید

• فرم درخواست اجازه نامه موقت بلند مدت خود را به همراه داشته باشید
• به همراه داشتن پاسپورت و مدارک شناسایی
• ۴ قطعه عکس
• نامه تمکن مالی

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ

اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت چه مراحلی دارد؟

برای اینکه سرمایه گذاری در ترکیه به خوبی انجام شود و بتوانید در آنجا موفق شوید باید به قوانین این کشور احترام گذاشته و پایه و اساس شرکت خود را بر مبنای آن بگذارید. ابتدا باید به دنبال طرح ریزی یک کسب و کار موفق در ترکیه باشید.

تحقیقات لازم را به عمل آورید تا متوجه شوید که چه با چه مدل کسب و کاری در ترکیه موفق خواهید شد. سپس به فکر انتخاب یک نام تجاری نیز برای خود باشید. این نام باید منحصر باشد و از قبل در ترکیه رزرو نشده باشد. در ادامه نسبت به تکمیل و جمع آوری مدارک لازم برای ثبت شرکت در ترکیه اقدام نمایید.

برای اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت باید یک نامه تمکن مالی داشته باشید که نشان می‌دهد از پس هزینه های کسب و کارتان برمی‌آیید و همچنین خرج و مخارج زندگی در ترکیه خانواده تان نیز برایتان قابل پرداخت خواهد بود. پس از این مرحله به فکر تدوین و تبیین اساسنامه شرکت خود باشید.

پس از تایید آن با مراجعه به اداره مالیات ترکیه یک شناسه مالیاتی دریافت کنید که بتوانید به همراه آن مالیات خود را پرداخت نمایید. در مرحله بعدی باید آدرس شرکت خود را به ثبت برسانید و برای شرکتتان یک مدیر عامل تعریف نمایید. لازم به ذکر است که اطلاعات این مرحله توسط اداره مالیات کشور ترکیه مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

در نهایت نیز برای اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت باید به اداره بازرگانی ترکیه مراجعه کنید و اقدام به ثبت رسمی شرکتتان در رزونامه رسمی این کشور بکنید و کارت بازرگانی خود را دریافت نمایید.

پس از گرفتن مجوز بازرگانی می‌توانید در بانک های ترکیه حساب باز کنید و با معرفی کردن یک نفر به عنوان حسابدار و یا وکیل امور مالی شرکتتان فعالیت های تجاری خود را آغاز کنید

اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت چه هزینه هایی دارد؟

برای اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت باید جوانب زیادی را در نظر بگیرید. در ابتدا باید به فکر سرمایه اولیه کسب و کارتان باشید. بعد از تهیه کردن سرمایه اولیه ثبت شرکت به فکر هزینه های استخدام کارمندان خود باشید. برای راه اندازی یک کسب و کار بسته به ابعاد آن به تعدادی کارمند و حسابدار و … نیاز خواهید داشت.

ملکی که در آن قصد دارید فعالیت نمایید نیز شامل هزینه هایی همچون اجاره بها، عوارض شهرداری، آب، برق، گاز، مالیات و … می‌باشد. هزینه های دفتر اسناد رسمی و همچنین مالیات بردرآمد نیز جز دیگر فاکتورهای مالی ای به حساب می‌آید که بهتر است دید خوبی نسبت به همه آنها داشته باشید.

اخذ اقامت ترکیه از طریث ثبت شرکت چه مزایایی دارد؟

کشور ترکیه با قرارگیری در موقعیت جغرافیایی بی نظیری که هم به شرق آسیا و هم به اروپا دسترسی فوق العاده ای دارد باعث جلب توجه سرمایه گذارنان خارجی زیادی شده است. همچنین یکی دیگر از جذابیت های کشور ترکیه وجود نیروی کار جوان و تحصیل کرده در این کشور می‌باشد.

سالیانه افراد زیادی به قصد پیدا کردن کار در ترکیه از سرتاسر دنیا به این کشور مهاجرت می‌کنند. از دیگر مزایای ثبت شرکت در ترکیه می‌توان به اخذ اقامت این کشور اشاره کرد. همچنین با ثبت شرکت در ترکیه و اخذ اقامت این کشور می‌توانید در بانک های این کشور حساب باز کرده و از تسهیلات آنها بهره ببرید.

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ
برای مشاوره رایگان کلیک کنید
فرم زیر را برای ما ارسال کنید و منتظر بمانید
مشاوران ویتراپو در اسراع وقت با شما تماس میگیرند