اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال

اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال

تعداد افرادی که تصمیم می‌گیرند تا برای تحصیل در ترکیه یا کار در ترکیه به این کشور مهاجرت کنند روز به روز در حال افزایش است. بسیاری از افراد تنها خودشان اقدام به مهاجرت می‌کنند و بسیاری نیز به دنبال شرایطی هستند تا اعضای خانواده شان را نیز به همراه خود ببرند.

در این مقاله ویتراپو قصد دارد تا به شرایط اخذ اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال بپردازد. حال این فرد چه به تنهایی قصد مهاجرت داشته باشد و یا به همراه والدین و یا یکی از آنها این قصد را داشته باشد.

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ

اهمیت سن ۱۸ سال در چیست؟

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که چرا ۱۸ سالگی را مبنای این تغییر در روند قانونی در نظر می‌گیرند. سن ۱۸ سالگی در بسیاری از نقاط دنیا سن قانونی محسوب می‌شود. بدین معنا که یک فرد که ۱۸ سالش تمام می‌شود می‌تواند خودش برای زندگی خودش تصمیم بگیرد و درکارهای قانونی گوناگون به صورت مستقل شرکت نماید.

به عنوان مثال یک فرد ۱۸ ساله می‌تواند در انتخابات رای بدهد، می‌تواند به صورت مستقل معاملات اقتصادی انجام دهد، می‌تواند اقدام به گرفتن گواهینامه بکند و همچنین به تنهایی به یک کشور دیگر مهاجرت کرده و برای کار یا تحصیل اقدام نماید.

اخذ اقامت ترکیه برای افراد زیر ۱۸ سال به چه صورت است؟

اگر قصد دارید که به صورت خانوادگی به ترکیه مهاجرت کنید و یکی از فرزندان تان هنوز به سن قانونی و ۱۸ سال نرسیده است باید بدانید که اقامت ترکیه این شخص به شما بستگی خواهد داشت.

به عنوان والدین این فرزند در صورتی که بتوانید از راه های مختلف اقامت ترکیه را کسب نمایید به فرزند زیر ۱۸ سال تان نیز اقامت ترکیه داده خواهد شد. اما اگر فرزند شما بالای ۱۸ سال سن داشته باشد این شخص باید به صورت جداگانه و به عنوان یک فرد بالغ برای اخذ اقامت ترکیه اقدام نماید.

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به اخذ اقامت فرد ۱۸ ساله به همراه هر دو والدین، به همراه یکی از والدین و به صورت تنهایی.

اخذ اقامت ترکیه برای افراد زیر ۱۸ سال به همراه هر دو والدین

زمانی که والدین یک فرزند موفق می‌شوند تا اقامت ترکیه را دریافت نمایند برای اینکه بتوانند برای فرزند زیر ۱۸ سالشان نیز اقامت بگیرند باید با در دست داشتن مدارک لازم به اداره مهاجرت ترکیه مراجعه نمایند.

به عنوان والدین فرزندتان باید بتوانید که نسبت خونی تان را ثابت نمایید. همچنین شناسنامه اعضای خانواده و سند ازدواج نیز از مدارک مهمی به شمار می‌آید که باید به همراه داشته باشید.

ترجمه رسمی مدارک شناسایی بهتر است که در کنسولگری یا سفارت ایران در خاک ترکیه انجام بپذیرد تا در ادامه مسیر به مشکل برخورد نکنید. به طور معمول تنها در صورتی اخذ اقامت فرزند زیر ۱۸ سال دچار مشکل می‌شود که پروسه اقامتی یکی از والدین آنها دچار مشکل شده باشد.

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ

اخذ اقامت ترکیه برای افراد زیر ۱۸ سال به همراه یکی از والدین

وقتی یک فرد زیر ۱۸ سال به همراه یکی از والدینش تصمیم به مهاجرت می‌گیرد باید مدارک هویتی و شناسایی نفر دیگر را به نحوی به اداره مهاجرت ترکیه تحویل داده و پاسخگوی آنها باشند.

به عنوان مثال اگر یکی از پدر یا مادر به هر دلیل نتواند که مهاجرت نماید باید مدرک کتبی هویتی و سند ازدواج والدین را به همراه رضایت نامه کتبی شخصی که قصد مهاجرت ندارد را به اداره مهاجرت ترکیه تحویل بدهید.

البته لازم به ذکر است که نامه کتبی اجازه یکی از والدین برای مهاجرت فرزند خود باید توسط سفارت ایران به تایید رسیده باشد. در صورتی که والدین از یکدیگر طلاق گرفته باشند فردی که قصد دارد تا فرزند زیر ۱۸ سال را به ترکیه ببرد باید مدرک و نامه حضانت قانونی فرزندش را در اختیار داشته باشد.

توجه داشته که نامه حق حضانت فرزند را قبل از اینکه به اداره مهاجرت ترکیه ببرید، باید توسط سفارت ایران مهر و امضا شده باشد.

در صورتی که یکی از والدین فرزند زیر ۱۸ سال فوت شده باشد باید به همراه مدارک مورد نیاز اداره مهاجرت ترکیه مدرک فوت یکی از والدین را نیز در اختیار آنها قرار بدهید

اقامت ترکیه برای افراد زیر ۱۸ سال به تنهایی

ترکیه در سال های گذشته توجه زیادی به سیستم آموزشی خود داشته است و مدرسه ها و دانشگاه های خود را مطابق آخرین استانداردها و روش های روز اروپایی برپا کرده است.

یکی از مهم ترین دلایل مهاجرت یک فرد زیر ۱۸ سال به ترکیه آن هم به صورت تنها می‌تواند تحصیل باشد. برای اخذ اقامت ترکیه برای افراد زیر ۱۸ سال به تنهایی باید در ابتدا پذیرش یکی از مدرسه ها و یا دانشگاه های ترکیه را دریافت نمایید و سپس با ارائه مدارک لازم نسبت به اخذ مجوز اقامتی اقدام نمایید.

توجه داشته باشید که در روش اخذ اقامت برای افراد زیر 18 سال, فرد زیر ۱۸ سال باید حتما تحت تکلف یک فرد قانونی در ترکیه باشد

مدارک لازم برای اخذ اقامت ترکیه برای افراد زیر ۱۸ سال

توجه داشته باشید که دریافت اقامت برای یک فرد زیر ۱۸ سال تحت هر شرایطی امکان پذیر است. چه فرد به تنهایی و برای تحصیل قصد مهاجرت داشته باشد و یا چه با هردو والدین و یا یکی از آنها قصد رفتن به ترکیه را داشته باشد.

صرفا کافی است که مراحل دریافت اقامت والدین به مشکلی برخورد نکند و مدارک لازم جهت دریافت اقامت ترکیه برای افراد زیر ۱۸ سال نیز تکمیل و صحیح باشد.

• تکمیل و ارسال نامه راندوو که همان فرم درخواست مصاحبه است.
• پاسپورت معتبر تمام اعضای خانواده به همراه کپی آن
• مدارک شناسایی تمام اعضای خانواده و کپی آن
• سند ازدواج والدین به همراه ترجمه رسمی آن
• در صورتی که والدین طلاق گرفته اند سند طلاق به همراه ترجمه رسمی آن
• عکس پرسنلی از تمام اعضای خانواده
• نامه تمکن مالی
• مدرک پزشکی دال بر سلامت جسمانی و روحی
• داشتن بیمه درمانی
• نامه عدم سوپیشینه
• واریز مبلغ درخواست اقامت برای تک تک اعضای خانواده
• واریز مبلغ لازم برای اعضای خانواده به منظور دریافت کارت کیملیک (kimlik kart)

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ
برای مشاوره رایگان کلیک کنید
فرم زیر را برای ما ارسال کنید و منتظر بمانید
مشاوران ویتراپو در اسراع وقت با شما تماس میگیرند