دانشگاه های خصوصی برتر ترکیه

دانشگاه های خصوصی برتر ترکیه

در ترکیه چند مدل دانشگاه وجود دارد؟ شاید بهتر باشد قبل از بررسی دانشگاه های خصوصی به انواع دانشگاه در ترکیه بپردازیم و متوجه شویم که چند مدل دانشگاه در این کشور برای تحصیل در ترکیه وجود دارد. به طور کلی دانشگاه های ترکیه به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند.

دانشگاه های دولتی شهریه های تحصیلی پایین تری دارند و زبان تدریس در اکثر آنها نیز ترکی می‌باشد. در نتیجه لازم است که برای شرکت در آنها و گرفتن پذیرش بتوانید یک مدرک بین المللی زبان ترکی به دست آورده باشید.

از طرفی دانشگاه های خصوصی ترکیه شهریه های به نسبت بالاتری ازشما دریافت می‌کنند و همچنین زبان تدریس در آنها انگلیسی می‌باشد. برای گرفتن پذیرش دانشگاه های خصوصی نیاز دارید تا مدرک زبان بین المللی همچون ایلتس یا تافل را کسب نمایید.

وجود دانشگاه هایی که مطابق آخرین استانداردها و متدهای روز اروپا دروس خود را تدریس می‌کنند باعث شده است که هر سال تعداد زیادی دانشجوی بین المللی اقدام به تحصیل در ترکیه نمایند.

هزینه های پایین زندگی و تحصیل و همچنین وجود بازار کار در ترکیه به صورت جهانی از دیگر دلایلی است که باعث می‌شود این علاقه روز به روز افزایش پیدا کند. دانشجویان ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و بسیاری از آنها به دنبال مهاجرت تحصیلی به ترکیه می‌باشند.

در این مقاله با ویتراپو همراه باشید تا نگاهی به تعدادی از دانشگاه های خصوصی برتر ترکیه بیاندازیم.

تحصیل در دانشگاه های خصوصی برتر ترکیه چه مزایایی دارد؟

• می‌توانید از کمک هزینه ها و بورسیه های این دانشگاه ها استفاده کرده تا هزینه های تحصیل در ترکیه را اندکی کاهش دهید.

• بیشتر دانشگاه های خصوصی ترکیه در شهرهای بزرگ این کشور مانند استانبول، ازمیر و آنکار قرار دارند و با پذیرش در این دانشگاه ها فرصت زندگی در این شهرهای زیبا و پیشرفته را خواهید داشت.

• معمولا برای شرکت در دانشگاه های خصوصی و قبولی در آنها نیازی به شرکت در آزمون های بین المللی همچون YOS یا SAT نخواهید داشت.

• عدم نیاز به یادگیری زبان ترکی زیرا اکثر دانشگاه های خصوصی به زبان انگلیسی دروس خود را ارائه می‌دهند.

• هزینه های زندگی پایین نسبت به سایر کشورهای اروپایی

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ

معرفی دانشگاه های خصوصی برتر ترکیه

بیشتر دانشگاه های خصوصی برتر ترکیه در شهرهای بزرگ این کشور همچون استانبول، ازمیر، آنکارا قرار دارند. دانشگاه های خصوصی ترکیه دروس خود را اکثر به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند با ما همراه باشید تا در ادامه به معرفی تعدادی از برترین دانشگاه های خصوصی ترکیه بپردازیم.

معرفی دانشگاه بیلکنت یکی از دانشگاه های خصوصی برتر ترکیه

دانشگاه بیلکنت که از قدیمی ترین دانشگاه های خصوصی ترکیه به شمار می‌رود در سال ۱۹۸۴ تاسیس گردیده است. این دانشگاه دارای رتبه علمی بالایی در کشور ترکیه و همچنین آسیای غربی می‌باشد.

در این دانشگاه بین المللی اساتیدی از ۴۰ کشور مختلف مشغول به خدمت می‌باشند. در این دانشگاه می‌توانید نزدیک به ۳۰ رشته را در مقطع کارشناسی و نزدیک به ۶۰ رشته را در مقاطع تصحیلی تکمیلی بخوانید. این دانشگاه چیزی حدود ۱۳ هزار دانشجو دارد.

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ

معرفی دانشگاه کوچ

یکی دیگر از قدیمی ترین دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه را می‌توان دانشگاه کوچ در نظر داشت. این دانشگاه در شهر استانبول واقع شده است و تاسیس آن به دهه نود میلادی باز می‌گردد.

سطح علمی این دانشگاه بسیار بالا است و شاید هر دانشجویی موفق به دریافت پذیرش آن نشود. از جمله دانشگاه های خصوصی برتر ترکیه برای تحصیل پزشکی همین دانشگاه کوچ می‌باشد. این دانشگاه سالیانه نزدیک به ۱۰ هزار دانشجو دارد.

معرفی دانشگاه یدی تپه از جمله دانشگاه های خصوصی برتر ترکیه

یکی دیگر از دانشکاه های خصوصی برتر ترکیه را می‌توان دانشکاه یدی تپه در نظر داشت. در این دانشگاه تقریبا تمامی دروس به زبان انگلیسی ارائه می‌شود که به نوعی اولین دانشگاهی بوده است که موفق به انجام این کار شده است. این دانشگاه دارای ۱۳ دانشکده است که نشان دهنده وسعت آن می‌باشد.

در این دانشگاه می‌توانید در رشته هایی همچون داروسازی، پزشکی، پیراپزشکی، علوم اقتصادی، علوم اجتماعی، معماری، رشته های مهندسی، ادبیات و هنرهای ز‌یبا مشغول به تحصیل شوید. این دانشگاه در سال ۱۹۹۶ تاسیس گردیده است.

معرفی دانشگاه باشکنت

این دانشگاه یکی از دانشگاه های خصوصی برتر ترکیه به شمار می‌رود. این دانشگاه اولین دانشگاه خصوصی برای رشته پزشکی بوده است که در دهه نود میلادی تاسیس شده است. با توجه به اینکه این دانشگاه یکی ازبهترین دانشگاه هایی است که رشته پزشکی را ارائه می‌کند رقابت شدیدی برای ورود به آن وجود دارد.

لازم به ذکر است سطح علمی دانشگاه باشکنت با دانشگاه های دولتی کشور ترکیه رقابت می‌کند

معرفی دانشگاه سابانجی یکی دیگر از دانشگاه های خصوصی برتر ترکیه

دانشگاه سابانجی که در سال ۱۹۹۸ تاسیس شده است یکی از دانشگاه های خصوصی برتر ترکیه به شمار می‌رود. این دانشگاه اولین دانشگاه ترکیه بوده است که به عضویت بنیاد مدیریت کیفیت اروپا درآمده است. سابانجی ۱۱ رشته در مقطع کارشناسی و ۵۰ رشته را در مقطع ارشد ارائه می‌دهد.

معرفی دانشگاه آیدین استانبول

یکی از جدید ترین و پیشرفته ترین دانشگاه های خصوصی ترکیه دانشگاه آیدین استانبول می‌باشد. این دانشگاه اهمیت زیادی به آماده کردن دانشجوهای خود برای ورود به بازار کار جهانی می‌دهد.

این دانشگاه که از آخرین امکانات روز دنیا نیز بهره می‌برد نزدیک به ۶۰ رشته در مقطع کارشاسی و ۷۰ رشته را در مقطع ارشد ارائه می‌دهد.

معرفی دانشگاه بیلگی استانبول از جمله دانشگاه های خصوصی برتر ترکیه

یکی دیگر از دانشگاه های خصوصی برتر ترکیه دانشگاه بیلگی استانبول است. این دانشگاه در سال ۱۹۹۶ تاسیس گردیده و اهمیت زیادی به فهم مسائل می‌دهد. در واقع در این دانشگاه دانشجویان صرفا به دنبال گرفتن یک مدرک تحصیلی نیستند و انگیزه زیادی برای فهم مسائل دارند.

این دانشگاه نزدیک به ۲۰ هزار دانشجوی فعال دارد. این دانشگاه دارای ۷ دانشکده مختلف است.

معرفی دانشگاه آتیلیم

این دانشگاه چهارمین دانشگاه برتر ترکیه از لحاظ علمی به شمار می‌رود. این دانشگاه ۱۴ دانشکده فعال دارد. تاسیس این دانشکاه خصوصی بهسال ۱۹۹۷ بر می‌گردد. یکی دیگر ار افتخارات این دانشگاه که از جمله دانشگاه های خصوصی برتر ترکیه این است که در بین تعداد زیادی دانشگاه در سطح اروپا توانسته است تا رتبه ۶۲ را کسب نماید.

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ
برای مشاوره رایگان کلیک کنید
فرم زیر را برای ما ارسال کنید و منتظر بمانید
مشاوران ویتراپو در اسراع وقت با شما تماس میگیرند