ارزان ترین شهرهای ترکیه

ارزان ترین شهرهای ترکیه

ترکیه در سال های گذشته مورد توجه افراد بسیاری بوده که خواهان مهاجرت به روش های مختلف بوده اند. کار در ترکیه، تحصیل در ترکیه، سرمایه گذاری در ترکیه، اقامت ترکیه از طریق خرید ملک و … از جمله روش هایی هستند که می‌توانید از طریق آنها به ترکیه رفته و درخواست اقامت ترکیه را صادر نمایید.

یکی از فاکتورهای مهم و تاثیر گذار در پروسه مهاجرت هزینه های شما می‌باشد. هزینه های اقامت، سفر، خانه، خوراک، حمل و نقل، شهریه دانشگاه، ‌بیمه، مالیات و … می‌تواند جز هزینه های شما باشد. بهتر است درباره هزینه های پیش روی خود برنامه ای دقیق داشته باشید تا در آينده به مشکل برخورد نکنید.

از همین رو بسیاری از افراد به دنبال پیدا کردن ارزان ترین شهرهای ترکیه برای زندگی هستند تا بتوانند هرچه بیشتر هزینه های خود را کنترل نمایند. با ویتراپو همراه باشید تا در ادامه این مقاله نگاهی بیاندازیم به ارزان ترین شهرهای ترکیه.

ارزان ترین شهرهای ترکیه از منظر خرید ملک یا هزینه های کلی زندگی؟

به طور کلی وقتی صحبت از هزینه های پایین و ارزانی می‌شود باید بتوانیم که این موضوع را از چند منظر مختلف بررسی کنیم. به عنوان مثال ارزان ترین شهرهای ترکیه را می‌توان از منظر قیمت ملک برای خرید بررسی کرد.

این بررسی بیشتر به درد افرادی می‌خورد که به دنبال اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک هستند. همچنین ارزانی را می‌توان از منظر هزینه های کلی زندگی بررسی کرد که این جنبه مخصوص کسانی است که به قصد تحصیل یا کار به ترکیه می‌روند. با ما همراه باشید تا در ادامه نگاهی به هر دو دسته بیاندازیم.

ارزان ترین شهرهای ترکیه برای زندگی دانشجویی

یک دانشجو هزینه های مختلفی را باید مدیریت کرده و پرداخت نماید. برای مثال شهریه دانشگاه، هزینه اقامت یا اجاره خانه، هزینه خرد و خوراک،‌ هزینه حمل و نقل، هزینه پرداخت قبوض و… می‌تواند جز هزینه های یک دانشجو به شمار بیاید.

میزان هزینه های یک دانشجو نیز به عوامل مختلفی همچون شهر مقصد، نوع دولتی یا خصوصی دانشگاه، مقطع تحصیلی و … بستگی دارد. به عنوان مثال شهری مانند ارزروم می‌تواند مقصدی عالی برای دانشجویان باشد.

دانشگاه آتاتورک در این شهر واقع شده است. شهر اسکی شهیر نیز یکی دیگر از شهرهایی است که در لیست ارزان ترین شهرهای ترکیه برای زندگی دانشجویی قرار می‌گیرد. دانشگاه آناتولی و قاضی عثمان پاشا در این شهر قرار دارند. هزینه زندگی به طور کلی در این شهرها به دلیل وجود بافت دانشجویی پایین است.

ارزان ترین شهرهای ترکیه برای خرید ملک

یکی از روش های اخذ اقامت ترکیه خرید ملک در خاک این کشور است. شما با خرید مبلغ مشخصی ملک در ترکیه می‌توانید که برای اخذ شهروندی این کشور اقدام نمایید.

البته اگر پولتان به آن مقدار خاص نمی‌رسد می‌توانید بازهم با خرید خانه در ترکیه اقامت این کشور را به دست آورده و آن را بعد از مدتی تمدید نمایید.

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به لیست ارزان ترین شهرهای ترکیه برای خرید ملک.

• شهر قونیه با میانگین قیمت ۲۲۰ هزار لیر
• شهر بورسای با میانگین قیمت ۲۳۰ هزار لیر
• شهر آدنا با میانگین قیمت ۲۶۵ هزار لیر
• شهر مرسین با میانگین قیمت ۲۱۰هزار لیر
• شهر قاضیان تپه با میانگین قیمت ۲۴۵ هزار لیر
• شهر ترابوزان با میانگین قیمت ۲۴۰ هزار لیر
• شهر وان با میانگین قیمت ۱۶۰ هزار لیر

معرفی اسامی ارزان ترین شهرهای ترکیه

چه به قصد تحصیل به ترکیه سفر می‌کنید چه کاری و یا حتی به دنبال خرید ملک و اخذ اقامت این کشور باشید بهتر است که عوامل مختلفی را برای تصمیم نهایی تان در نظر بگیرید. فاصله تا دانشگاه یا محل کار یا هزینه حمل و نقل و نحوه جا به جایی می‌تواند از عوامل تاثیرگذار بر انتخاب شما باشد.

معرفی شهر ترابوزان یکی از ارزان ترین شهرهای ترکیه

ترابوزان یکی از ارزان ترین شهرهای ترکیه به شمار می‌رود. این شهر در شمال شرقی این کشور واقع شده است و مهاجرپذیر نیز به شمار می‌آید. آب و هوای ترابوزان گرمسیری و مرطوب است.

از همین جهت طبیعت فوق العاده چشم نواز و بکری دارد که می‌توانید از انها لذت ببرید. پارک ساحلی اوزون اگول یکی از مناطق گردشگری این شهر به شمار می‌آید که مسافران زیادی را نیز به خودش می‌کشاند.

معرفی شهر قونیه از جمله ارزان ترین شهرهای ترکیه

یکی دیگر از ارزان ترین شهرهای ترکیه را می‌توان قونیه دانست. موقعیت شهر قونیه در جنوب آنکارا است. اکثر مردم در شهر قونیه مسلمان هستند و از همین تعداد زیادی مسجد در این شهر واقع شده است.

این شهر که مهاجرپذیر نیز به شمار می‌رود می‌تواند برای کسانی که به کار کشاورزی علاقه دارند فرصت بسیاری خوبی باشد. آب و هوای این شهر نیمه خشک محسوب می‌شود. از مهم ترین مکان های این شهر نیز می‌توان به آرامگاه مولانا اشاره کرد.

معرفی شهر وان از دیگر ارزان ترین شهرهای ترکیه

یکی از شرقی ترین شهرهای ترکیه شهر وان است که جز ارزان ترین شهرهای این کشور برای زندگی نیز به شمار می‌آید. بالای ۵۰۰ هزار نفر در این شهر جمعیت وجود دارد که اکثر آنها نیز اصالتا کردتبار هستند.

از مهم ترین مکان های این شهر می‌توان به دریاچه وان اشاره کرد که سالیانه مسافران و گردشگران زیادی را به سمت خودش جلب می‌نماید و باعث رونق اقتصادی در منطقه می‌شود.

معرفی شهر زونگولداک یکی دیگر از ارزان ترین شهرهای ترکیه

یکی دیگر از ارزان ترین شهرهای ترکیه برای زندگی شهر زونگولداک در شمال ترکیه است. آب و هوای این شهر در تابستان گرم و مرطوب و در زمستان سرد و مرطوب می‌باشد.

این شهر فرصت بسیار مناسبی برای کسانی است که تجربه کاری در معدن دارند و یا رشته تحصیلی شان مرتبط با معدن است و قصد دارند که با شرکت های فعال در این زمینه همکاری نمایند.

مهم ترین عامل اقتصادی و کسب و کار در این شهر وجود معادن مختلف است. این شهر که مهاجر پذیر نیز به شمار می‌آید یکی از بهترین شهرهای تریکه برای زندگی محسوب می‌شود.

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ
برای مشاوره رایگان کلیک کنید
فرم زیر را برای ما ارسال کنید و منتظر بمانید
مشاوران ویتراپو در اسراع وقت با شما تماس میگیرند