شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم

تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم

کشور ترکیه در همسایگی ایران قرار دارد و به واسطه فاصله جغرافیایی کم تا کشورمان و همچنین فرهنگ نزدیکی که به مردم کشورمان دارد مقصد محبوبی بین کسانی به شمار می‌رود که قصد مهاجرت از ایران را دارند.

یکی از گروه هایی که به دنبال مهاجرت می‌باشند معمولا دانش آموزانی هستند که به دنبال ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشورند. در این مقاله با ویتراپو همراه باشید تا متوجه شویم که با داشتن مدرک دیپلم چگونه می‌توان در ترکیه به تحصیل پرداخت.

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ

تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم چه شرایطی دارد؟

کشور ترکیه نظام آموزشی مناسب و خوبی دارد. از همین جهت بسیاری از افراد به دنبال این هستند تا رشته مورد علاقه شان را در ترکیه بخوانند. یکی از بزرگ ترین مزیت های ترکیه برای تحصیل این است که به نوعی سکوی پرتاب به کشورهای اروپایی محسوب می‌شود.

اما چگونه با داشتن یک مدرک دیپلم می‌توان به تحصیل در ترکیه مشغول شد؟ برای این امر نیاز دارید که مدرک دیپلم خود را کسب کرده باشید. همچنین به ریز نمرات دوران تحصیلی تان احتیاج خواهید داشت. پس از انجام تحقیقات اولیه مربوط به انتخاب رشته و دانشگاه درخواست خود را برای دانشگاه مورد نظرارسال کنید.

در این مرحله توجه کنید که اگر قصد دارید در دانشگاه های دولتی ترکیه درس بخوانید باید زبان ترکی بلد باشید و تنها دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خصوصی ترکیه دروس به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند. همچین ذکر این نکته ضروری است که برای پذیرش در برخی از دانشگاه های ترکیه ممکن است نیاز باشد که در آزمون های ورودی دانشگاه شرکت کنید.

پیشنهاد ما این است که پس از تصمیم در مورد رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر اطلاعات تکمیلی را از سایت دانشگاه مربوطه دریافت کنید تا متوجه شوید دروس به چه زبانی ارائه می‌شوند و همچنین این رشته خاص دارای آزمون ورودی هست یا خیر.

آیا تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم شرط سنی دارد؟

جواب این سوال مشخصا خیر است. بسیاری از کشورهای دنیا دانشجویانی را می‌پذیرند که گپ تحصیلی نداشته باشند و یا در صورت وجود فاصله از آخرین مدرک تحصیلی شان، کار مرتبط با آن رشته را انجام داده باشند.

یکی از خوبی های کشور ترکیه این است که با هرسن و سال می‌توانید برای پذیرش دانشگاه اقدام نمایید و در آزمون های ورودی در صورت لزوم شرکت کنید.

اما توجه داشته باشید که به عنوان مثال اگر در آزمون ورودی نمره کسب شده شما با فرد دیگری یکسان باشد و شما برای یک صندلی با یکدیگر مشغول به رقابت باشید، فردی برنده رقابت خواهد بود که سن کمتری داشته باشد. به طوری کلی برای تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم بهتر است که زیر ۳۰ سال سن داشته باشید.

با چه مدرک دیپلمی می‌توان در ترکیه تحصیل کرد؟

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که با داشتن چه مدرک دیپلمی می‌توانید در کشور ترکیه مشغول به تحصیل شوید. در صورتی که قصد داشته باشید با مدرک دیپلم پزشکی یا تجربی در ترکیه به ادامه تحصیل بپردازید باید انتخاب کنید که می‌خواهید در دانشگاه های دولتی درس بخوانید یا خصوصی.

برای دانشگاه های دولتی باید در یک دوره پیش دانشگاهی یک ساله شرکت کنید و برای دانشگاه های خصوصی باید در آزمون های SAT یا YOS شرکت نمایید. همچنین با داشتن مدرک دیپلم در رشته های ریاضی یا انسانی نیز با در نظر گرفتن شرایط دانشگاه مورد نظرتان می‌توانید اقدام به درخواست پذیرش نمایید.

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم کدامند؟

تعداد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خصوصی ترکیه بسیار زیاد است. در واقع شما حق انتخاب بالایی در این موضوع خواهید داشت. با توجه به این که در چه رشته ای قصد ادامه تحصیل دارید و یا در چه شهری می‌خواهید زندگی کنید انتخاب دانشگاه برایتان متفاوت خواهد بود.

در ادامه نگاهی به تعدادی از برترین دانشگاه های ترکیه می‌اندازیم.

• دانشگاه استانبول
• دانشگاه دوکوز ایلو
• دانشگاه حاجت تپه
• دانشکاه آنکارا
• دانشگاه غازی

چه مدارکی برای گرفتن ویزای تحصیلی در ترکیه نیاز است؟

در واقع بعد از اینکه درخواست پذیرش شما توسط دانشگاه مد نظرتان برای تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم مورد تایید قرار گرفت، باید برای حضور در این کشور و اقامت در آنجا اقدام به گرفتن ویزای تحصیلی بفرمایید.

یکی از بهترین مزیت های کشور ترکیه در این امر این است که می‌توانید برای یک نفر ویزای همراه در طول تحصیل تان بگیرید. برای مثال می‌توانید برای همسر یا فرزند زیر ۱۸ سال تان اقدام کنید. در ادامه نگاهی به لیست مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای تحصیلی ترکیه می‌اندازیم.

• پاسپورت معتبر
• نامه پذیرش دانشگاه
• مدرک زبان انگلیسی یا ترکی
• فیش پرداخت ویزا
• رزومه علمی
• مدرک دیپلم
• نامه تمکن مالی
• در صورت لزوم داشتن نامه قبولی در آزمون ورودی دانشگاه

هزینه های تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم چگونه است؟

این که برای تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم به چه مقدار پول نیاز داشته باشید به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های دولتی را داشته باشید هزینه تحصیلتان تقریبا رایگان است و فقط باید هزینه های زندگی در شهر مورد نظر و خورد و خوراک و اجاره خانه و… را پردات کنید.

اما اگر قصد داشته باشید تا در دانشگاه های خصوصی یا موسسات آموزش عالی خصوصی ترکیه مشغول به تحصیل شوید با توجه به مقطعی که در آن به تحصیل می‌پردازید و همچنین رشته ای که قصد خواندن آن را دارید باید شهریه بپردازید که رقمش متفاوت خواهد بود

آیا با تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم اجازه کار نیز خواهیم داشت؟

بسیاری از کسانی که در کشورهای خارجی به ادامه تحصیل مشغول می‌شوند قصد دارند تا در کنار م تحصیل شان به یک کار پاره وقت نیز مشغول باشند تا بخشی از مخارج زندگی شان را تامین کنند.

دولت ترکیه نیز این اجازه را به شما خواهد داد ولی باید برای انجام یک کار در ترکیه به صورت پاره وقت باید از آنها مجوز کسب کنید. معمولا کار های پاره وقتی که به دانشجویان داده می‌شود محدودیت زمانی دارد تا به درس و تحصیلشان لطمه ای وارد نشود.

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ
برای مشاوره رایگان کلیک کنید
فرم زیر را برای ما ارسال کنید و منتظر بمانید
مشاوران ویتراپو در اسراع وقت با شما تماس میگیرند