اخذ شهروندی ترکیه

اخذ شهروندی ترکیه

کشور ترکیه به دلیل داشتن اقتصاد قوی و بازار کار جهانی خوب و همچنین وجود دانشگاه های معتبر یکی از مقاصد کسانی که است که به هر دلیل قصد دارند تا مهاجرت کرده و پاسپورت یک کشور دیگر را نیز دریافت نمایند.

از مهم ترین مزیت های پاسپورت ترکیه این است که می‌توانید به ۷۰ کشور دنیا بدون نیاز به گرفتن ویزا سفر کنید. با ویتراپو همراه باشید تا در این مقاله به صفر تا صد شرایط اخذ شهروندی ترکیه بپردازیم.

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ

چرا باید برای اخذ شهروندی ترکیه اقدام کنیم؟

برای موفق شدن به گرفتن شهروندی ترکیه روش های متفاوتی وجود دارد. اما قبل از پرداختن به انواع روش های اخذ شهروندی ترکیه شاید بهتر باشد به این مسئله بپردازیم که چرا باید به دنبال اخذ شهروندی ترکیه باشیم.

ترکیه پاسپورت نسبتا معتبری دارد و با داشتن پاسپورت این کشور می‌توانید به بیش از ۷۰ کشور دنیا بدون نیاز به گرفتن ویزا سفر کنید. ترکیه درزمینه های گردشگری، مواد غذایی و صنعت اقتصاد بسیار قوی دارد.

وجود سرمایه گذارانان خارجی و همچنین این اقتصاد قوی باعث می‌شود که کشور ترکیه هم برای نیروی کار و هم برای سرمایه گذار منطقه جذابی باشد. همچنین سطح زندگی شما در کشور ترکیه از لحاظ رفاهی بسیار بالا خواهد و امنیت خوبی هم بر شهرهای ترکیه حاکم فرماست.

روش های دریافت شهروندی ترکیه

برای اخذ شهروندی ترکیه روش های متفاوتی وجود دارد که با توجه به نیازتان می‌توانید نسبت به آنها اقدام نمایید. برای مثال اگر سن و سالی پایینی دارید و به دنبال ادامه تحصیل می‌باشید یکی از بهترین روش های اخذ شهروندی این کشور, تحصیل در ترکیه است.

همچنین با خرید خانه نیز می‌توانید اقامت دائم کشور ترکیه را به دست آورید. علاوه بر خرید ملک اجاره خانه نیز باعث به دست آوردن یک اقامت کوتاه مدت در این کشور می‌شود.

همانطور که قبل تر نیز اشاره کردیم یکی از دیگر روش های اخذ شهروندی ترکیه به دست آوردن اقامت این کشور از طریق مجوز کاری و بعد از گذشت چند سال اقدام برای دریافت شهروندی ترکیه است. همچین با ازدواج با یک فرد که ملیت ترکیه را دارد نیز می‌توانید برای اخذ شهروندی ترکیه اقدام نمایید.

اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک

یکی از سریع ترین و راحت ترین روش ها برای دریافت شهروندی ترکیه خرید ملک در خاک این کشور است. بین ایرانیان نیز در چند سال گذشته شاهد افزایش علاقه برای خریدن خانه در ترکیه بوده ایم.

از خوبی های این روش می‌توان به گرفتن پاسپورت این کشور، داشتن حق شهروندی، امکان اجاره دادن ملک خود، دریافت شهروندی برای تمام اعضای خانواده خود اشاره کنیم. برای طی کردن مراحل این روش نگاهی به موارد زیر بیاندازید.

• ابتدا ملک مورد نظر و مورد پسندتان را در ترکیه انتخاب کنید.
• بعد از انتخاب ملک باید به ترکیه سفر کنید همچنین می‌توانید وکیل خود را برای انجام امور به ترکیه بفرستید.
• سپس برای عقد قرارداد اقدام کرده و در دفتر اسناد رسمی ترکیه ملک خود را ثبت نمایید.
• پس از ثبت خرید ملک خود می‌توانید برای اخذ شهروندی ترکیه اقدام نمایید.
• همچنین در این مرحله می توانید با داشتن مدارک لازم به اداره مهاجرت ترکیه مراجعه کرده و نسبت به مجوز اقامتی خود در خاک ترکیه اقدام نمایید.

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ

اخذ شهروندی ترکیه از طریق ثبت شرکت

یکی دیگر از راه های جذاب برای اخذ شهروندی ترکیه سرمایه گذاری در این کشور از طریق ثبت شرکت است. در صورتی که بتوانید کسب و کار موفقی در ترکیه داشته باشید بعد از گذشت ۵ سال اقامت دراین کشور می‌توانید برای خود و اعضای خانواده تان نسبت به گرفتن شهروندی این کشور اقدام نمایید.

ثبت شرکت در ترکیه می‌تواند برای گسترش کسب و کارتان با توجه به بازار جهانی که این کشور دارد موقعیت بسیار مناسبی باشد. ثبت شرکت در ترکیه مراحل اداری بی شماری دارد که می‌توانید در این راه از یک وکیل کمک شایانی بگیرید.

دریافت شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری در بانک

یکی دیگر از روش هایی که می‌توانید از طریق آن نسبت به اخذ شهروندی ترکیه اقدام نمایید، سرمایه گذاری در یک یا چند حساب بانکی در ترکیه می‌باشد. البته در این روش باید مبلغ هنگفتی نزدیک به ۵۰۰ هزار دلار را در بانک های کشور ترکیه به مدت ۳ سال نگه داشته و سپس برای گرفتن شهروندی این کشور اقدام کنید.

برای اقدام از طریق این روش باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید. برای افتتاح سپرده در بانک های ترکیه و گرفتن شهروندی از طریق آن باید ابتدا به وزارت اقتصاد ترکیه مراجعه کرده و کارهای خود را از آنجا پیگیری نمایید

اخذ شهروندی ترکیه از طریق مهاجرت کاری

اگر در رشته کاری خودتان فرد متخصصی به شمار می‌آیید و به زبان ترکی نیز مسلط هستید می‌توانید با پیدا کردن کار در ترکیه نسبت به اخذ شهروندی ترکیه اقدام نمایید.

در صورتی که به مدت ۵ سال در ترکیه مشغول به کار باشید و بیمه و مالیات خود را نیز پرداخت کرده باشید می‌توانید برای شهروندی این کشور اقدام نمایید. برای شروع پروسه این روش در ابتدا باید کارفرمای ترکی پیدا کرده که به شما نیاز داشته باشد و برایتان نامه درخواست نیروی کار ارسال کند.

دریافت شهروندی ترکیه از طریق ازدواج

امروزه شاهد آن هستیم که بسیاری از افراد از طریق ازدواج با یک فرد که تابعیت ترکیه را دارد نسبت به گرفتن شهروندی خودشان نیز اقدام می‌نمایند.

توجه داشته باشید زمانی که با همسر خود ازدواج می‌کنید باید درخواست شهروندی خود را اعلام کنید تا بعد از گذشت ۳ تا ۵ سال و بررسی پرونده شما و مطمئن شدن از اینکه ازدواج شما سوری نمی باشد،‌ به شما اجازه اخذ شهروندی ترکیه داده شود.

یکی از نکات مهم در طول این پروسه این است که ازدواج خودتان را در حتما در کنسولگری ایران ثبت نمایید. همچنین در شروع مراحل ازدواج باید از کنسولگری ایران نامه تجردی دریافت کنید که نشان می‌دهد در کشور خودتان مزدوج نیستید.

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ
برای مشاوره رایگان کلیک کنید
فرم زیر را برای ما ارسال کنید و منتظر بمانید
مشاوران ویتراپو در اسراع وقت با شما تماس میگیرند