تمدید اقامت ترکیه

تمدید اقامت ترکیه

امروزه شاهد آن هستیم که افراد بسیار زیادی به ترکیه مهاجرت می‌کنند. این افراد به قصد تحصیل، کار، خرید ملک، شروع کسب و کار و دلایل دیگر به ترکیه سفر کرده و موفق به دریافت اقامت ترکیه به صورت کوتاه مدت یا بلند مدت  می‌شوند.

یکی از مهم ترین نکات در این باره تمدید اقامت ترکیه به حساب می‌آید. با ویتراپو همراه باشید تا در ادامه این مقاله نگاهی بیاندازیم به تمدید اقامت ترکیه و شرایط آن.

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ

تاثیر کیملیک کارت ترکیه در تمدید اقامت ترکیه چیست؟

درباره موضوع تمدید اقامت ترکیه یکی از مباحث مهمی که باید با آن به خوبی اشنایی داشته باشید کیملیک کارت ترکیه می‌باشد. اگر قصد اقامت در ترکیه بیش از ۹۰ روز را دارید باید برای گرفتن کیملیک کارت خود اقدام نمایید.

کیملیک کارت به معنای شهروندی ترکیه نیست و حتی با آن مجوز کار نیز به شما داده نمی‌شود. با کیملیک کارت تنها اجازه سکونت در ترکیه به شما داده خواهد شد. در واقع به قصد تحصیل در ترکیه یا کار در ترکیه و یا هر دلیلی دیگری که به این کشور می‌روید بهتر است که کیملیک کارت خود را دریافت نمایید زیرا در هزینه های شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

به عنوان مثال با داشتن کیملیک کارت (KİMLİK KARTI) ترکیه در صورت تحصیل در ترکیه از پرداخت حق بیمه درمانی معاف خواهید بود اما اگر صرفا یک ویزای توریستی داشته باشید هزینه های شما نهایتا تا ده درصد کاهش پیدا می‌کند.

همچنین در صورتی که کیملیک کارت کاری داشته باشد و موفق شوید که به مدت ۵ سال در کشور ترکیه کار کنید می‌توانید برای اخذ شهروندی این کشور اقدام کرده و پاسپورت آن را دریافت نمایید.

تمدید اقامت توریستی ترکیه به چه صورت است؟

در صورتی که قصد دارید به عنوان یک توریست از کشور ترکیه دیدن نمایید می‌توانید در یک بازه شش ماهه به مدت ۹۰ روز بدون نیاز به اخذ مجوز در خاک این کشور بمانید.

البته به این نکته توجه کنید که پاسپورت شما باید اعتبار داشته باشد زیرا در صورت اتمام اعتبار پاسپورتتان در صورتی که حتی از ۹۰ روزتان هم فرصت باقی مانده باشد باید که خاک ترکیه را ترک نمایید.

از مهم ترین نکات درباره اقامت توریستی آن است که این اقامت قابلیت تمدید ندارد و شما تنها ۹۰ روز در یک شش ماه سال می‌توانید که در این کشور حضور داشته باشید.

تمدید اقامت ترکیه از طریق کار به چه صورت است؟

اگر برای اولین بار است که در کشور ترکیه اقامت کاری دریافت می‌کنید باید بدانید که فرصت آن یک سال خواهد بود و بعد از گذشت یک سال در صورت رضایت طرفین باید نسبت به تمدید آن اقدام نمایید.

نکته قابل توجه در این مدل اقامت این است که اگر بتوانید به مدت ۵ سال در خاک ترکیه زندگی کرده و سابقه کار حرفه ای و بیمه داشته باشید می‌توانید برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کنید و صاحب پاسپورت ترکیه بشوید.

بهترین زمان برای تمدید اقامت کاری در ترکیه دو ماه مانده به پایان فرصت زمانی می‌باشد. برای تمدید اقامت کاری تان با داشتن مدارک مجوز کار قبلی، مدارک شناسایی و فرم درخواست تمدید به اداره کار ترکیه مراجعه نمایید.

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ

تمدید اقامت ترکیه برای دانشجویان به چه صورت است؟

اقامت تحصیلی در ترکیه نیز یک ساله می‌باشد و دانشجو موظف است که هر سال نسبت به تمدید آن اقدام نماید. همانند تمدید اقامت کاری برای تمدید اقامت تحصیلی نیز بهتر است دوماه زودتر از مهلت اتمام آن اقدامات لازم را انجام دهید.

مدارک شناسایی، پاسپورت معتبر، مدرک حضور در دانشگاه، ‌فرم درخواست تمدید اقامت تحصیلی از جمله مدارکی هستند که برای تمدید اقامت تحصیلی به آنها نیاز خواهید داشت.

تمدید اقامت در ترکیه برای خریداران ملک چگونه است؟

در صورتی که ملک خریداری شده توسط شما ارزشی بالاتر از ۴۰۰ هزار دلار داشته باشد می‌توانید برای اقامت دائم این کشور اقدام کرده و پاسپورت ترکیه را دریافت نمایید. اما در صورتی که مبلغ ارزش ملک خریداری شده توسط شما در ترکیه کمتر باشد باید به صورت سالیانه نسبت به تمدید اقامت ترکیه اقدام نمایید.

در صورتی که در ترکیه خانه خریده باشید و اعضای خانواده تان نیز در این خانه سهیم باشند می‌توانید برای تمدید اقامت آنان نیز درخواست بدهید. این اعضای خانواده می‌توانند همسر، فرزند زیر ۱۸ سال و فرزندی بالای ۱۸ سال وابسته به خانوده باشند.

تمدید اقامت از طربق ثبت شرکت چگونه است؟

در صورتی که در ترکیه کسب و کار راه انداخته اید و شرکت خودتان را تاسیس نموده اید می‌توانید که برای تمدید اقامت ترکیه از این طریق درخواست خود را صادر نمایید. از خوبی های این روش این است که هزینه بالایی برای تمدید پرداخت نخواهید کرد.

به طور کلی هزینه های زندگی در ترکیه پایین محصوب می‌شود و نیازی به پرداخت مالیات های سنگین توسط شرکت شما وجود ندارد

مدارک لازم برای تمدید اقامت در ترکیه چیست؟

• اصل مدارک شناسایی به همراه ترجمه رسمی آن
• اصل پاسپورت و کپی از تمام صفحات آن
• عکس پرسنلی
• داشتن بیمه درمانی
• گواهی عدم سوپیشینه
• مجوز اقامت قبلی تان
• رضایت والیدن برای فرزند زیر ۱۸ سال

مراحل تمدید اقامت در ترکیه به چه صورت است؟

در ابتدا با توجه به روش تمدید اقامت تان بهتر است که نسبت به تکمیل مدارک تان اقدام نمایید. سپس در صورتی که هنوز در خاک ترکیه نیستید ابتدا به سفارت این کشور مراجعه کنید. در صورتی که در خاک ترکیه هستید به اداره مهاجرتی ترکیه بروید.

در مرحله بعد نسبت به پر گردن فرم درخوسات تمدید اقامت اقدام کرده و آن را با صحت کامل پر نمایید و به همراه مدارک به آنجا تحویل بدهید. در نهایت از طریق ایمیل یا نامه پاسخ درخواست شما فرستاده خواهد شد.

تمدید اقامت ترکیه به چه دلایلی ممکن است رد شود؟

• اعتبار نداشتن پاسپورت (توجه داشته باشید که در هنگام خروج از خاک ترکیه پاسپورت ترکیه باید بیش از دو ماه اعتبار داشته باشد.)
• گذشت ۹۰ روز از اقامت توریستی در این کشور
• تغییر درخواست شما از تمدید تحصیلی به کاری و یا برعکس
• پایبند نبودن به قوانین کشور ترکیه
• راه اندازی شرکت بدون اخذ مجوزهای لازم

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ
برای مشاوره رایگان کلیک کنید
فرم زیر را برای ما ارسال کنید و منتظر بمانید
مشاوران ویتراپو در اسراع وقت با شما تماس میگیرند