10 دانشگاه برتر معماری در جهان

10 دانشگاه معماری در ترکیه

اسامی 10 دانشگاه برتر معماری در جهان

در این مقاله ویتراپو به معرفی 10 دانشگاه برتر معماری در جهان پرداخته است. به طور کلی رتبه بندی دانشگاه ها بر اساس معیارهایی از جمله اعتبار دانشگاه, تعداد پژوهش ها, تعداد مقالات منتشر شده و سایر شرایط مورد نیاز انجام می‌شوند. در فهرست زیر 10 دانشگاه برتر در زمینه تحصیل رشته معماری در جهان همراه با رتبه جهانی آن ها از کشور های متفاوت از جمله ماساچوست از کمبریج که در رتبه یک تا دانشگاه فوق العاده پلی تکنیک میلان برای تحصیل معماری در ایتالیا آورده شده است که عبارتند از:

دانشگاه ماساچوست (MIT)

دانشگاه ماساچوست با ارائه خدمات متنوع همواره از برترین دانشگاه های جهان و آمریکا است که رتبه اول در 10 دانشگاه برتر معماری در جهان را نیز دارا می‌باشد. این دانشگاه دولتی در شهر کمبریج ایالت ماساچوست قرار دارد و دارای مجموعه های مهمی از جمله آزمایشگاه لینکلن ام آی تی, رصدخانه استاک و … می‌باشد. دانشگاه ماساچوست دارای 6 دانشکده از جمله علوم, فنی مهندسی, معماری, مدیریت, علوم انسانی و محاسبات می‌باشد. شرایط اخذ پذیرش از این دانشگاه کسب نمره قبولی در آزمون های SAT و ACT و همچنین ارائه نمره 90 تافل می‌باشد.

دانشگاه دلفت

دانشگاه صنعتی دلفت (Tu Delft) از بزرگترین و معتبرترین دانشگاه های هلند و همچنین یکی از 10 دانشگاه برتر معماری در جهان می‌باشد. این دانشگاه دولتی با ارائه 16 برنامه کارشناسی و همچنین بیش از 35 برنامه کارشناسی ارشد از جمله برترین دانشگاه های فنی مهندسی در سراسر جهان می‌باشد. اما لازم به ذکر است که اکثر برنامه های تحصیلی در این دانشگاه به زبان هلندی تدریس می‌شوند. متقاضیان برای اخذ پذیرش تحصیلی این دانشگاه باید دارای رزومه و نمرات عالی باشند.

دانشگاه UCL

دانشگاه UCL یا کالج دانشگاهی لندن از جمله محبوب ترین دانشگاه های موجود در جهان به شمار می‌رود. این دانشگاه در واقع سومین دانشگاه بزرگ جهان از لحاظ پذیرش دانشجو می‌باشد که 53 درصد دانشجویان آن را دانشجویان بین المللی تشکیل می‌دهند. متقاضیان برای اخذ پذیرش از دانشگاه UCL باید تمامی شرایط و مدارک مورد نیاز از جمله مدرک زبان با حداقل نمره تعیین شده, مدارک تحصیلی, رزرومه و انگیزه نامه خود را فراهم نمایند.

دانشگاه زوریخ (ETH)

دانشگاه دولتی زوریخ واقع در پرجمعیت ترین شهر سوئیس, زوریخ می‌باشد. متقاضیان برای دریافت پذیرش این دانشگاه باید مدارک معتبری داشته باشند و ارائه دهند. اما لازم به ذکر است که شرایط پذیرش در این دانشگاه متناسب با مقطع تحصیلی متفاوت می‌باشد به عنوان مثال در مقطع کارشناسی متقاضی به صورت مستقیم پذیرش می‌شود, در مقطع کارشناسی ارشد به صورت مستقیم, با محدودیت و شرطی فرد می‌تواند پذیرش ان را دریافت نماید. در مقطع دکتری نیز از آنجایی که اخذ پذیرش با محدودیت همراه است تنها تعدادی موفق به دریافت پذیرش می‌باشند.

دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد با ارائه بهترین خدمات در تدریس, آموزش, تحقیق و … دارای 9 دانشکده اصلی و بیش از 160 رشته تحصیلی می‌باشد. این دانشگاه در شهر کمبریج ایالت ماساچوست قرار دارد و دارای شرایط خاص خود برای ارائه پذیرش تحصیلی به متقاضیان از جمله تکمیل و ارائه فرم درخواست, اخذ نمره مناسب در آزمون های SAT  یا ACT می‌باشد. این دانشگاه دارای ویژگی های بسیار عالی از جمله کتابخانه university harvard یکی از بزرگترین کتابخانه های دانشگاهی جهان و همچنین چندین موزه هنری, علمی و فرهنگی می‌باشد. لازم به ذکر است که این دانشگاه رتبه پنجم در میان 10 دانشگاه برتر معماری در جهان را دارا می‌باشد.

دانشگاه ملی سنگاپور

سالانه متقاضیان بسیار زیادی اقدام به درخواست پذیرش تحصیلی از دانشگاه ملی سنگاپور به دلیل برخورداری از شایستگی علمی و همچنین خدمات ویژه تحصیلی برای دانشجویان خود می‌کنند. در این دانشگاه متقاضیان با فراهم آوردن شرایط و مدارک مورد نیاز از جمله سوابق تحصیلی, کسب نمره قبولی در آزمون GCE را فراهم آورند. از جمله مزایای تحصیل در این دانشگاه بهره مندی از بورسیه های تحصیلی متنوع از جمله بورسیه تحصیلی A.star و singa و بورسیه تحصیلی دانشگاه فناوری نانیانگ می‌باشد.

دانشگاه منچستر

دانشگاه منچستر انگلستان با برخورداری از 25 جایزه نوبل جایگاه بسیار ویژه ای در جهان دارد. این دانشگاه با ارائه خدمات و امکانات بی‌نظیر از جمله کیفیت بالا آموزش, کمک هزینه های تحصیلی به دانشجویان خود سالانه پذیرش تحصیلی متقاضیان بسیار زیادی را دریافت می‌کند. اما لازم به ذکر است که متقاضیان برای اخذ پذیرش از این دانشگاه باید شرایط مورد نیاز از جمله مدرک زبان (آیلتس حداقل 6), پروپوزال تحقیقاتی, توصیه نامه, مدارک تحصیلی و … خود را ارائه نمایند.

دانشگاه برکلی کالیفرنیا

دانشگاه تحقیقاتی برکلی کالیفرنیا یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کالیفرنیاست. متقاضیان با ارائه فرم درخواست و همچنین انگیزه نامه و توصیه نامه می‌توانند اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه برکلی کالیفرنیا که یکی از 10 دانشگاه برتر معماری در جهان است, نمایند. دانشگاه برکلی کالیفرنیا با ارائه خدمات و امکانات بسیار ویژه ای از جمله بورسیه های متنوع تحصیلی, خوابگاه و سایر شرایط و موقعیت بسیار عالی برای متقاضیان خود فراهم آورده است.

دانشگاه چینهوا

دانشگاه چینهوا واقع در پکن با هدف کمک به تعالی علمی, پیشرفت جامعه چینی و همچنین توسعه جهانی  سالانه پذیرش تحصیلی متقاضیان بسیار زیادی را دریافت می‌کند. این دانشگاه که یکی از 10 دانشگاه برتر معماری در جهان است در زمینه مهندسی و علوم کامپیوتر نیز از جمله محبوب ترین ها می‌باشد. پذیرش این دانشگاه از طریق آزمون ورودی کالج ملی چین  امکان پذیر است. دانشگاه چینهوا از جمله دانشگاه های برجسته تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش چین می‌باشد که با ایجاد راه حل های رقابتی و خلاقانه و همچنین توجه ویژه به موضوعات مهم و پژوهشی جایگاه بسیار ویژه ای برای تحصیل در جهان دارد.

دانشگاه پلی تکنیک میلان

بزرگترین دانشگاه فنی در ایتالیا دانشگاه پلی تکنیک میلان می‌باشد. این دانشگاه با حدود 38700 دانشجو یکی از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور نیز محسوب می‌شود. این دانشگاه دولتی با ارائه خدمات و امکانات بسیار ویژه از جمله امکان تحصیل به زبان انگلیسی و همچنین بورسیه های تحصیلی, شرایط و موقعیت بسیار مناسبی را برای متقاضیان خود فراهم می‌آورد. از این رو سالانه پذیرش تحصیلی خود را به متقاضیان بسیار زیادی ارائه می‌دهد.

منبع : QS TOPUNIVERSITIES

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ
برای مشاوره رایگان کلیک کنید
فرم زیر را برای ما ارسال کنید و منتظر بمانید
مشاوران ویتراپو در اسراع وقت با شما تماس میگیرند