راهنمای کامل اخذ اقامت کانادا از طریق کار

اقامت کانادا از طریق کار

یکی از مسیرهای جذاب برای مهاجرت به کانادا و دریافت فرصت های شغلی فراوان، اخذ اقامت کانادا از طریق کار است.

چرا که اقامت کانادا از این طریق برای افرادی که به دنبال یک زندگی بهتر و پیشرفت حرفه‌ای هستند، انتخابی عالی است. با وجود اینکه ویزای کاری کانادا، پلی به سوی تجربیات جدید و فرصت‌های حرفه‌ای بی‌پایان می‌باشد، اما مهاجرت به این کشور نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و اطلاعات کافی است.

در همین راستا موسسه مهاجرتی ویتراپو با بهره مندی از تجربه و تخصص لازم در امور مهاجرت از جمله ارائه مشاوره مهاجرتی، توضیح و تشریح مسائل لازم توسط وکیل و مهاجرت و … به کمک شما خواهد آمد. در ادامه به بررسی شرایط و مدارک لازم ویزای کاری کانادا خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

اقامت کانادا از طریق کار

شرایط دریافت اقامت کانادا از طریق کار

به صورت کلی متقاضیان مهاجرت کاری به کانادا باید کمتر از 40 سال سن داشته باشند و حداقل یک سال سابقه کار متناسب با رشته کاری موردنظر خود در این کشور داشته باشند. برای اخذ اقامت کانادا از طریق کار, متقاضی باید حداقل مدرک تحصیلی که ارائه می‌کند, لیسانس باشد و همچنین دارای نمره زبان 6.5 آیلتس باشد. همچنین لازم به ذکر است متقاضی برای دریافت ویزای کار کانادا حداقل نمره مورد نیاز (نمره 67) از جدول امتیاز بندی کانادا را دریافت نماید.

روش‌های مهاجرت کاری به کانادا

اخذ ویزای کاری کانادا با روش های مختلفی امکان پذیر است که به معرفی و بررسی آن ها می پردازیم.

1-جاب آفر(job offer)

در این روش شخص با داشتن درخواست کار از دولت کانادا و کارفرما اقدام به اقامت کاری می‌کند. این روش امن‌ترین روش مهاجرت به کانادا است، چرا که شخص از ابتدا شغل و درآمد دارد.

2-مشاغل دولتی کانادا

در این روش دولت کانادا هر سال لیستی از مشاغل دولتی که نیاز دارد در سایت GC JOBS قرار می‌دهد که می‌توانید با اطلاعاتی که نسبت به هر شغل و شرایط و مراحل آن اعلام شده, جهت ارسال رزومه خود اقدام کنید.

3-ویزا کار باز (open work permit)

برای اخذ اقامت کانادا از طریق کار فرد می‌تواند مجوز open work permit بگیرد و مطابق زمان تعیین شده دنبال کار بگردد. این روش ریسک بالایی دارد، زیرا در مدتی که دنبال کار هستید درآمدی ندارید و ممکن است شغل مورد نظر خود را پیدا نکنید.

اقامت کانادا با کار

4-برنامه کار استانی کانادا (PNP)

عموما در برنامه‌های استانی کانادا یک سیستم امتیازدهی وجود دارد که براساس آن متقاضی ارزیابی می‌شود و با کسب قبولی در این ارزیابی می‌تواند کار پیدا کند.لازم به ذکر است دریافت جاب آفر استانی کانادا از طریق اکسپرس اینتری نیز امکان‌پذیر است.

5-اسکیل ترید (skilled trade)

در روش skilled trade افراد متخصص و فنی با شرکت در سیستم امتیاز بندی کانادا می‌توانند کار موردنیاز خود را پیدا کنند. برای شرکت در این برنامه باید مدارک زبان انگلیسی یا فرانسوی با نمره CLB5/CLB4 و همچنین سابقه کاری خود را ارائه دهید.

6-خود‌اشتغالی فدرال

یکی از روش‌های پیدا کردن کار در کانادا از طریق برنامه خوداشتغالی است. به این صورت که اگر در زمینه رشته خود سابقه خوداشتغالی, فعالیت بین‌المللی یا حداقل سابقه حضور در رویدادهای مهم را داشته باشید این روش یکی از بهترین روش‌های ممکن برای اقامت کانادا از طریق کار است.

7-انتقال درون شرکتی در کانادا (ICT)

این برنامه از روش‌های پیدا کردن کار در کانادا است که به صورت موقت است و از طریق آن می‌توان اقامت دائم کسب کرد. این برنامه اجازه مهاجرت بدون نیاز به مدرک زبان, مدرک تحصیلی و محدودیت سن را می‌دهد. یکی از مزیت‌های انتقال درون شرکتی در کانادا امکان اخذ ویزا همراه برای اعضای خانواده است.

8-جاب بانک (job bank)

شما میتوانید از طریق جستجو در بانک کارهای کانادا نسبت به رشته تحصیلی و تخصص خود دنبال کار بگردید.معمولا جزئیات کار در این بانک ها اعلام نمی‌شود و شما می‌توانید با ارتباط مستقیم با کارفرما از جزئیات کار خود اطلاع پیدا کنید.این روش پیدا کردن کار ریسک زیادی می‌تواند داشته باشد.

9-اسکیل ورکر (Skilled Worker)

از طریق برنامه اسکیل ورکر یا نیروی کار ماهر نیز می‌توان برای دریافت کار و همچنین اقامت کانادا اقدام کرد. در این روش شما به عنوان یک فرد ماهر و متخصص که در حال تحصیل در کانادا یا فارغ‌التحصیل شده و یا استخدام شده توسط کارفرمایی معتبر می‌توانید کار پیدا کنید.

10-اکسپرس اینتری فدرال

افراد دارای تجربه بالا و متخصص در زمینه رشته کاری خود می‌توانند از طریق برنامه اکسپرس اینتری  اقدام به پیدا کردن کار در کانادا کنند و پس از آن اقامت دائم کانادا را اخذ کنند. در این روش حتما باید از یکی از برنامه‌های کار نیروی ماهر فدرال, برنامه تجارت ماهر و یا تجربه کار گروهی کانادا استفاده کنند.

11-برنامه مهاجرتی آتلانتیک

این برنامه یکی دیگر از روش‌های اخذ اقامت کانادا از طریق کار است. در واقع این برنامه کارفرما محور است و اسکیل‌ ورکرهای خارجی و فارغ التحصیلان بین‌المللی را مورد هدف قرار می‌دهد و شرط اصلی آن داشتن جاب آفر از سمت کارفرمای مورد تایید در استان‌های آتلانتیک است.

12-برنامه کار پس از تحصیل کانادا (PGWP)

در این روش اجازه کار در کانادا پس از تحصیل به دانشجویان بین‌المللی که از دانشگاه‌ها یا کالج‌های این کشور فارغ‌التحصیل شده‌اند داده می‌شود که تا حداکثر تا سه سال بعد از فارغ‌التحصیلی به کار کردن خود می‌توانند ادامه دهند و حتی پس از آن نیز می‌توانند اقامت دائم خود را کسب کنند.

مزایا مهاجرت به کانادا از طریق کار

  • – برخورداری از وضعیت مطلوب و با ثبات اقتصادی
  • – برخورداری از کیفیت بالای زندگی
  • – مالیات پایین
  • – برخورداری از حمایت دولت کانادا
  • – امنیت بالا

مدارک لازم اقامت از طریق کار در کانادا

  • – داشتن پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • – دو قطعه عکس از متقاضی و همراهانش
  • – ارائه مدارک زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • – ارائه رسید پرداخت هزینه های ویزای کار
  • – ارائه مدارک دوره هایی که گذرانده شده
  • – ارائه گواهی تمکن مالی
  • – گواهی سلامت پزشکی
  • – سوابق تحصیلی و شغلی
  • – مدارک سوابق شغلی
  • – مدارک عدم سوء سابقه
  • – ارائه نامه جاب آفر (در صورت وجود)

هزینه های مهاجرت کاری به کانادا

هزینه های مهاجرت کاری به کانادا با توجه به نوع ویزای کاری دریافتی و شرایط متقاضی متفاوت و گوناگون است. اما به طور کلی هزینه های مورد نیاز ویزای کاری کشور کانادا به ازای هر نفر عبارتند از:

  • – ویزای اکسپرس اینتری = 1325 دلار
  • – ویزای ورک پرمیت = 155 دلار
  • – ویزای بیومتریک = 85 دلار
  • – ویزای خوداشتغالی = 2075 دلار
  • – ویزای همراه = 1575 دلار

سخن پایانی

با توجه به مطالب گفته شده در مقاله, روش‌های متفاوتی برای اخذ اقامت کانادا از طریق کار وجود دارد که هرکدام دارای شرایط و مراحل متفاوتی است که برای کسب اطلاعات بیشتر از این مراحل نیازمند مشاوری آگاه و با تجربه هستید به همین جهت مشاوران مجرب ویتراپو برای راهنمایی شما عزیزان آماده خدمت رسانی هستند.

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. Ati
    1401/04/15
    پاسخ دادن

    سلام. اگه بخوام با اسکیل ترید برای کار تو کانادا اقدام کنم با نمره زبان CL5 اما سابقه کار ندارم. چقدر شانس دریافت ویزای کاری کانادا رو دارم؟

    • زیبا قاسمی
      1401/04/20
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر
      یکی از شرایط اصلی دریافت اقامت کانادا از طریق اسکیل ترید داشتن دو سال سابقه کاری است

  2. dina
    1401/04/15
    پاسخ دادن

    وقت بخیر
    برای اسکیل ورکر مدرک زبان مورد نیازه؟

    • زیبا قاسمی
      1401/04/20
      پاسخ دادن

      وقت بخیر
      بله, برای دریافت اقامت کانادا از طریق اسکیل ورکر نیاز به تسلط بر یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسوی است

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ
برای مشاوره رایگان کلیک کنید
فرم زیر را برای ما ارسال کنید و منتظر بمانید
مشاوران ویتراپو در اسراع وقت با شما تماس میگیرند