اقامت امارات از طریق خرید ملک

اقامت امارات از طریق خرید ملک

یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی و مهاجرت امارات متحده عربی است. این کشور در منطقه خاورمیانه قرار گرفته و از مهم ترین شهرهای آن می‌توان به ابوظبی و دبی اشاره کرد. از جمله بهترین روش های مهاجرت به کشور امارات, مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است. سرمایه گذاری در امارات از روش های گوناگونی امکان پذیر است که برترین آن ها خرید ملک است. با خرید ملک متقاضیان می‌توانند اقامت امارات (دبی) را دریافت کنند. اخذ اقامت امارات از طریق خرید ملک با شرایط و مراحل خاص خود امکان پذیر است. اما لازم به ذکر است که از آنجایی که اقامت امارات از طریق خرید ملک دارای مراحل تخصصی و دشواری است, برای دریافت آن نیاز به مشاوری آگاه است. در همین راستا ویتراپو به بررسی شرایط اقامت دائم دبی از طریق خرید ملک پرداخته است. با ما همراه باشید.

مزایا خرید ملک در امارات

  • دریافت مجوز اقامت پس از خرید ملک
  • مناسب بودن قیمت ملک در دبی
  • امکان اجاره ملک خریداری شده

چگونگی اقامت امارات از طریق خرید ملک

یکی از راه های اصلی اخذ اقامت امارات خرید ملک می‌باشد. دولت امارات متحده عربی مناطقی را برای خرید ملک توسط مهاجرین تعیین کرده است. در واقع اگر قصد گرفتن ویزای امارات از طریق خرید ملک را دارید باید حتما در یکی از این مناطق تعیین شده اقدام به خرید نمایید. حداقل مبلغی که با آن می‌توانید در دبی یکی از شهرهای امارات خانه بخرید یک میلیون درهم است. پس از خرید ملک در دبی می‌توانید برای گرفتن اقامت ۲ ساله امارات اقدام نمایید. این ویزا تا زمانی که مالک ملک خود باشید اعتبار خواهد داشت و باید حداقل هر ۶ ماه یک سفر به دبی یا هر شهری از امارات که ملک خریده اید بکنید.

نکته مهم : لازم به ذکر است که در صورت خریدن ملک در امارات و گرفتن ویزا به شما اجازه کار داده نخواهد شد و برای کار در این کشور باید مجوز های مربوط به خود را دریافت نمایید.

چرا از طریق خرید ملک برای اخذ اقامت دائم امارات اقدام کنیم؟

امارات متحده عربی از پیشرفته ترین و به روزترین کشورهای منطقه به شمار می‌رود و زندگی در این کشور تبدیل به هدف بسیاری از افراد موفق در سرتاسر دنیا گردیده است. تعداد مزایای زندگی در امارات بسیار زیاد است اما در ادامه سعی می‌کنیم به تعدادی از آنها اشاره کنیم. کشور امارات فرصت مناسبی برای بیزینس و تجارت است زیرا به بازارهای آزاد جهانی متصل است و به راحتی می‌توانید به فکر گسترش کسب و کار خود باشید. امنیت در کشور امارات حرف اول را می‌زند و از هر منظری که نگاه کنید امنیت در این کشور برقرار است. امارات متحده عربی کشوری مدرن و بسیار پیشرفته است که زندگی راحت تری را می‌تواند به شما ارمغان دهد. به واسطه این پیشرفت چشمگیر کیفیت زندگی در دبی و شهرهای امارات بسیار بالا است. میزان جرم و جنایت در این کشور به دلیل رفاه عمومی بسیار پایین است و می‌توانید با خیالی آسوده اقدام به خرید ملک نمایید. امارات به واسطه داشتن فرودگاه های بین المللی به تمام نقاط دنیا پرواز مستقیم دارد که خودش امتیاز بسیار بزرگی محسوب می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که با سرمایه گذاری در امارات از طریق خرید ملک بر روی درآمد شخصی شما، مالیاتی بسته نمی‌شود.

شرایط دریافت اقامت دبی از طریق خرید ملک

برای این که بتوانید با خرید ملک در امارات به اخذ ویزا بپردازید باید درآمد ماهیانه شما معادل حداقل ۱۰ هزار درهم در سال باشد. همچنین شما باید بیمه درمانی داشته باشید تا در صورت ایجاد ناخوشایندی هزینه های درمانی شما پوشش داده شود. پس از اینکه ملکی خریداری کردید اداره مهاجرت امارات تعدادی فاکتور را مدنظر قرار می‌دهد و بر اساس آنها به شما ویزا می‌دهد. برای مثال متراژ خانه شما باید متناسب با تعداد افراد خانواده شما باشد. ملکی که خریداری می‌کنید یا باید یک ویلا باشد یا یک آپارتمان. ملک شما حتما باید در یکی از منطقه های تعیین شده توسط دولت امارات باشد. حداقل پولی که نیاز دارید تا بتوانید با خرید ملک در امارات اخذ اقامت کنید یک میلیون درهم است. همچنین به شما این اجازه نیز داده می‌شود تا با پرداخت ۵۰ درصد از ارزش ملک آن را رهن کنید و برای گرفتن ویزا اقدام نمایید. در صورتی که به همراه همسرتان قصد خریدن ملک دارید این ملک باید حداقل دو میلیون درهم ارزش داشته باشد. همچنین در صورتی که متقاضی شریک برای خرید ملک داشته باشد باید سهم هر کدام حداقل یک میلیون درهم باشد. ملکی که خریداری می‌کنید حتما باید مسکونی باشد و نمی‌شود با خرید ملک تجاری اقدام به گرفتن ویزا کرد. برای خرید ملک در امارات و گرفتن اقامت هیچ محدودیت ملیتی توسط دولت امارات در نظر گرفته نشده است. همچنین لازم به ذکر است که ویزای دریافتی از این طریق به صورت 3 تا 5 سال می‌باشد, در صورتی که ارزش ملک کمتر از  5 میلیون درهم باشه ویزای 3 ساله و اگر بیش از 5 میلیون درهم باشد ویزای 5 ساله به متقاضی ارائه می‌گردد. تا زمانی که ملک خریداری شده در امارات به نام متقاضی باشد فرد امکان تمدید اقامت و ویزای خود را دارد به این صورت که اگر فرد ویزای 5 ساله دارد می‌‌تواند ویزای خود را تا 5 سال دیگر تمدید نماید و اگر ویزای 3 ساله دارد به مدت 3 سال می‌تواند ویزای دریافتی را  تمدید نماید. متقاضیان خرید ملک در امارات باید بدانند که ویزای امارات از این طریق فقط برای ملک های ساخته شده قابل قبول می‌باشد.

اقامت امارات

 

مدارک لازم برای اخذ اقامت امارات از طریق خرید ملک

  • نامه تمکن مالی و ارزش اموال شما
  • پاسپورت و گذرنامه معتبر
  • اثبات میزان حداقل درآمد لازم برای گرفتن اقامت امارات
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • گواهی پزشک مبنی بر سلامتی جسمی و روحی شما
  • مدارک بیمه درمانی شخص شما و خانواده تان
  • اسناد خرید ملک
  • کپی تمامی صفحات شناسنامه
  • کپی پشت و رو از کارت ملی
  • اسکن عکس پرسنلی

هزینه های مورد نیاز اقامت امارات از طریق خرید ملک چقدر است؟

هزینه خرید ملک در امارات بستگی به عوامل مختلفی دارد. یکی از این عوامل شهری است که شما قصد دارید در آن خانه بخرید برای مثال هزینه ملک در دبی با ابوظبی یا شارجه متفاوت است. همچنین متراژ و محله ملک شما نیز بر روی قیمت آن تاثیر گذار خواهد بود. به عنوان مثال ارزش یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر دبی امارات چیزی حدود یک میلیون و دویست هزار درهم می‌باشد و ارزش یک آپارتمان چهار خوابه در مرکز شهر دبی به رقمی حدود ۴ میلیون درهم نیز می‌رسد.

اقامت امارات

 

مراحل خرید ملک در امارات چگونه است؟

  • انتخاب ملک و خانه در امارات و مذاکره با فروشنده آن
  • توافق با فروشنده ملک و بستن قرارداد با آن
  • پرداخت حداقل 10 درصد از ارزش ملک مورد پسند به فروشنده
  • امضای قرارداد NOC (گواهی عدم شکایت)
  • مراجعه دو طرف معامله به دپارتمان املاک امارات و انجام مراحل انتقال سند

مزایا اقامت امارات از طریق خرید ملک

  • برخورداری از امکان تمدید اقامت امارات به صورت نامحدود به شکل 3 یا 5 ساله
  • برخورداری از امکان اخذ اقامت برای اعضای خانواده خود با هزینه های بسیار پایین و مقرون به صرفه
  • برخورداری از کیفیت بالای زندگی
  • بهره مندی از بازاری با ثبات و پایدار برای سرمایه گذاری

محدودیت های اقامت امارات از طریق خرید ملک

  • عدم اخذ اقامت دائم و پاسپورت امارات از این طریق
  • عدم مالکیت زمین در بیشتر مواقع
  • هزینه های نسبتا بالای خرید ملک در امارات
  • عدم به ارث رسیدن ملک خریداری شده در امارات برای متقاضی

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که در مقاله بالا ذکر شد, از جمله روش های عالی برای سرمایه گذاری و دریافت اقامت دائم امارات است, خرید ملک می‌باشد. خرید ملک در امارات شرایط و هزینه های مختلفی دارد و متقاضیان برای سرمایه گذاری از این طریق باید تمامی مراحل لازم مانند توافق با فروشنده و انجام مراحل انتقال سند و … را به صورت کامل انجام دهند. اما لازم به ذکر است که تمامی مراحل و شرایط لازم اقامت دائم دبی از طریق خرید ملک نیاز به مشاوری دقیق و آگاه دارد. در همین راستا مشاوران ویتراپو آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می‌باشند.

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ
برای مشاوره رایگان کلیک کنید
فرم زیر را برای ما ارسال کنید و منتظر بمانید
مشاوران ویتراپو در اسراع وقت با شما تماس میگیرند