بررسی قوانین فرودگاهی ترکیه

قوانین فرودگاهی ترکیه

در صورتی که قصد دارید به ترکیه سفر کنید یکی از مسائل مهمی که باید از آنها اطلاع داشته باشید قوانین فرودگاهی ترکیه می‌باشد. قوانین فرودگاهی ترکیه مشمول مسافرین، وسائل همراه آنها،‌ میزان ارز و پول همراهشان، جواهرات و غیره می‌شود.

هر کشوری نسبت به اقلامی که وارد خاکش می‌شود قوانین متفاوتی دارد. کشور ترکیه نیز ورود اقلامی را به خاک خودش ممنوع کرده که در ادامه آنها را با یکدیگر بررسی می‌کنیم. با ویتراپو همراه باشید تا در این مطلب نگاهی به قوانین فرودگاهی ترکیه بیاندازیم.

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ

تشریح قوانین فرودگاهی ترکیه

رفت و آمد به هر کشوری فقط از طریق فرودگاه های آن کشور امکان پذیر است. همین امر باعث شده است تا هر کشوری برای فرودگاه های خود قوانینی را وضع کند و برای کنترل مسافرین و به خصوص وسیله هایی که با خود جا به جا می‌کنند سیستم کنترلی تعریف نماید.

به عنوان یک فرد خارجی زمانی که وارد خاک ترکیه می‌شوید در فرودگاه باید پاسپورت و سایر مدارک اقامتی خود را به مسئولین مربوطه نشان دهید. طبق قانون ترکیه افرادی هستند که ورود آنها به خاک این کشور از طریق هوایی ممنوع است که در ادامه آنها را با هم بررسی می‌کنیم.

• افرادی که در زمان اقامت شان در ترکیه تحت پوشش بیمه درمانی قرار نگرفته باشند برای بازگشت مجدد به خاک ترکیه مشکل خواهند داشت.
• برای افرادی که هیچ مدرکی برای علت ورودشان به ترکیه و یا اقامت شان در آنجا نداشته باشند روادید صادر نخواهد شد.
• افرادی که برای نظم و امنیت ترکیه خطر به حساب بیایند امکان ورود به خاک این کشور را نخواهند داشت.
• افرادی که یک بیماری واگیردار خطرناک داشته باشند و برای سلامت جمعی ترکیه خطرناک باشند اجازه ورود به خاک ترکیه را نخواهند داشت.
• افرادی که قبلا از خاک ترکیه دیپورت شده اند اجازه بازگشت مجدد به این کشور را ندارند. البته مدت زمان محدودیت این افراد معمولا ۵ سال است.

طبق قوانین فرودگاهی ترکیه چه وسایلی را می توانید با خود به همراه داشته باشید؟

طبق قوانین فرودگاهی ترکیه وسایلی که می‌توانید همراه خود داشته باشید محدودیت هایی دارد. در صورتی که قصد سفر به ترکیه را دارید به این نکته باید توجه کنید که چه چیزهایی را به چه مقداری باید همراه خود داشته باشید. به عنوان مثال همراه داشتن دخانیات در صورتی که بالای ۱۸ سال داشته باشید تنها به مقادیر زیر مجاز خواهد بود.

• ۶۰۰ نخ سیگار
• ۶۰ نخ سیگار برگ
• ۲۵۰ گرم توتون سیگار
• ۲۰۰ عدد برگ سیگار
• ۲۵۰ گرم توتون پیپ

محدودیت های وسایل همراه شما شامل موارد دیگری همچون چای و قهوه هر کدام به میزان یک کیلوگرم، انواع شکلات ب میزان یک کیلوگرم، انواع عطر نهایتا به اندازه ۶۰۰ میلی لیتر، انواع جواهر نهایتا به ارزش ۱۵ هزار دلار، انواع دارو به جز داروهای روان گردان، و انواع نوشیدنی الکی نهایتا به اندازه یک لیتر می‌باشد.

بدیهی است که در صورت داشتن مقادیری بالاتر از اعداد اعلام شده در فرودگاه دچار مشکل خواهید شد.

قوانین فرودگاهی ترکیه در مورد حیوانات خانگی

زمانی که تصمیم می‌گیرید تا به ترکیه سفر کنید بهتر است که از قوانین فرودگاهی این کشور در مورد حیوانات خانگی نیز اطلاع داشته باشید. در صورتی که قصد دارید حیوان خانگی خود را همراه داشته باشید باید بدانید که هر مسافر نهایتا ۲ حیوان خانگی می‌تواند به همراه خود داشته باشد.

همچنین حیوان خانگی شما باید گواهی واکسیناسیون خود را به همراه داشته باشد از یک دامپزشکی رسمی گواهی کسب کرده باشد. همچنین برای حیوان خانگی خود باید پاسپورت و کارت شناسایی نیز همراه داشته باشید.

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ

قوانین فرودگاهی ترکیه در مورد ارز چگونه است؟

هنگام ورود به خاک ترکیه محدودیتی بابت پول همراهتان نخواهید داشت. در واقع شما می‌توانید هر میزانی از لیر (Turkish lira) و یا هر ارز دیگری را همراه خود داشته باشید. ولی توجه داشته باشید که میزان پول همراه شما در پاسپورت تان ذکر خواهد شد.

در هنگام خروج از خاک ترکیه فارغ از اینکه شهروند ترکیه هستید یا نه می‌توانید نهایتا تا ۵ هزار دلار همراه خود داشته باشید. در صورتی که بخواهید بیشتر از این مبلغ از خاک ترکیه با خود خارج کنید در صورتی که اقامت ترکیه را داشته باشید باید از قبل میزان ارزی را که می‌خواهید با خود ببرید توسط یکی از بانک های ترکیه در پاسپورت خود ثبت نمایید.

در صورتی که اقامت ترکیه را ندارید ولی با خود ارزی به خاک ترکیه وارد کرده اید و در ترکیه آن را تبدیل نموده و قصد خارج کردن آن را دارید باید حتما سند بانکی این کشور را همراه خود داشته باشید.

در صورتی که موفق شده اید که شهروندی ترکیه را به دست آورید نهایتا به عنوان یک شهروند ترکیه طبق قوانین فرودگاهی ترکیه می‌توانید ۱۰ هزار دلار را با خود از ترکیه خارج کنید

نکات مهم در مورد قوانین فرودگاهی ترکیه

• بهتر است که لوازم الکترونیکی خود را درون چمدان نگذارید زیرا که باید آنها را برای بررسی به مقامات فرودگاهی تحویل دهید.
• حتما از چمدان های قفل دار استفاده کنید تا فردی نتواند از چمدان شما سواستفاده نماید.
• در فرودگاه مراقب وسایل قیمتی و جواهرات خود باشید زیرا در صورت گم شدن آنها فرودگاه مسئولیتی را قبول نخواهد کرد.
• در هنگام سفر در فصل سرما مراقب جیب های کت و کاپشن خود باشید تا هنگام درآوردن آنها هنگام بازررسی بدنی چیزی از آنها نیافتد.
• حتما بر روی چمدانتان برچسبی بچسبانید و اطلاعات هویتی خودتان را بر روی آن بنویسید.
• وسیله های فلزی خود را بهتر است در کیف دستی خود قرار دهید تا از باز شدن چمدان تان جلوگیری شود.
• بهتر زمان برای حضور در فرودگاه تنها ۲ ساعت قبل از پرواز است.
• پاسپورت شما باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.
• برای وارد شدن به خاک ترکیه ایرانیان نیازی به دریافت ویزا و یا ارائه گواهی سلامت ندارند.

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ
برای مشاوره رایگان کلیک کنید
فرم زیر را برای ما ارسال کنید و منتظر بمانید
مشاوران ویتراپو در اسراع وقت با شما تماس میگیرند