بررسی حقوق پرستاری در ترکیه 2023

حقوق پرستاری در ترکیه 2023

کشور ترکیه در منطقه آسیای غربی واقع شده است. بخشی از این کشور در قاره آسیا و قسمتی از آن نیز در قاره اروپا قرار دارد. درسال های گذشته افراد زیادی برای تحصیل در ترکیه و یا کار در ترکیه, به این کشور مهاجرت کرده اند.

فاصله جغرافیایی نزدیک ترکیه به ایران باعث شده است که گزینه اول بسیاری از افراد برای مهاجرت کشور ترکیه باشد. در سال های گذشته با شیوع بیماری های واگیرداری مانند کرونا کمبود نیروی درمان در خاک این کشور بیش از پیش به چشم آمده است. اگر پرستار هستید یکی از راه های پیش روی شما برای مهاجرت کشور ترکیه می‌باشد. در این مطلب با ویتراپو همراه باشید تا نگاهی بیاندازیم به میزان حقوق پرستاری در ترکیه 2023.

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ

حقوق پرستاری در ترکیه 2023چقدر است؟

در صورتی که در رشته پرستاری درس خوانده اید و به دنبال کار هستید یکی از کشورهایی که همواره نیاز به نیروی درمان در آن حس می شود، کشور ترکیه است. یکی از فاکتورهای مهم در تصمیم گیری شما به مهاجرت میزان حقوق و دست مزد شما در کشور مقصد است.

میانگین حقوق پرستاری در ترکیه 2023 چیزی حدود 76 هزار لیر می باشد. البته بازه حقوق پرستاری در ترکیه 2023 می تواند بین 38 تا 118 هزار لیر در ماه نیز متفاوت باشد. میزان حقوقی که دریافت می کنید به مدرک، میزان تخصص، میزان تجربه و عوامل دیگری نیز بستگی دارد.

حقوق پرستاری در ترکیه 2023 و تاثیر تجربه کاری

همانطور که قبلتر نیز اشاره کردیم میزان حقوق پرستاری در ترکیه 2023 به عوامل مختلفی می تواند بستگی داشته باشد. به عنوان مثال یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر روی حقوق پرستاری در کشور ترکیه میزان تجربه کاری شما خواهد بود.

البته میزان تجربه کاری نه تنها در پرستاری بلکه در تمام رشته های دیگر کاری نیز تاثیر گذار است. زمانی که به عنوان یک پرستار به ترکیه مهاجرت می‌کنید در ابتدا باید مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نمایید تا بتوانید نسبت به مدرک تان در یکی از مراکز خدمات درمانی این کشور مشغول به کار شوید. هرچه تعداد سال هایی که به عنوان پرستار فعالیت کرده اید بیشتر باشد احتمال اینکه کاری با حقوق پرستاری بالاتر نیز پیدا کنید افزایش می‌یابد.

در صورتی که زیر 2 سال تجربه پرستاری داشته باشید حقوق شما نزدیک به 50 هزار لیر در سال و در صورتی که بیش از 2 سال تجربه کاری داشته باشید این عدد به 60 هزار لیر افزایش پیدا خواهد کرد.

تاثیر میزان تحصیلات بر حقوق پرستاری در ترکیه 2023

برای اینکه به عنوان یک پرستار در کشور ترکیه بتوانید مشغول به کار شوید باید تحصیلات رشته پرستاری نیز داشته باشید. تاثیر میزان تحصیلات بر حقوق پرستاری در ترکیه 2023 تاثیر به سزایی است. حداقل مدرک لازم در کشور ترکیه برای پرداختن به شغل پرستاری مدرک لیسانس می‌باشد.

در صورتی که در خارج از کشور ترکیه درس پرستاری را خوانده باشید باید بدانید که در هنگام ورود به این کشور و برای پیدا کردن کار باید مدرک خود را معادل سازی نمایید. در صورتی که مدرک تحصیلی شما فوق لیسانس باشد می‌توانید تا 50 درصد حقوق پرستاری بیشتری نسبت به سایر افراد دریافت کنید.

به عنوان مثال اگر حقوق پرستاری در ترکیه 2023 یک پرستار با مدرک کارشناسی سالی 65 هزار لیر باشد این میزان حقوق برای یک پرستار با مدرک کارشناسی ارشد به عدد 100 هزار لیر در سال افزایش پیدا خواهد کرد.

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ

عوامل تاثیرگذار بر حقوق پرستاری در ترکیه 2023

میزان تجربه و میزان تحصیلات از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر حقوق پرستاری در ترکیه 2023 به شمار می‌آیند. اما میزان تجربه و تحصیلات شما تنها عوامل تاثیرگذار بر حقوق تان نخواهد بود. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به سایر عوامل تاثیرگذار بر حقوق پرستاری در ترکیه 2023.
• شهر محل کار در ترکیه
• کار در مراکز درمانی ترکیه (خصوصی یا دولتی از جمله بیمارستان سراپاشا استانبول, بیمارستان اورژانس تکسیم و …)
• افزایش سالانه ملی حقوق در ترکیه که هر 20 ماه یکبار به میزان 9 درصد حقوق افراد افزایش پیدا می کند.
• حقوق پرستاران زن نسبت به پرستاران مرد درکشور ترکیه به میزان 6 درصد بالاتر است.

حقوق پرستاری در ترکیه 2023 در شهرهای مختلف

یکی از فاکتورهایی که بر میزان حقوق پرستاری در ترکیه 2023 تاثیر می‌گذارد شهری است که در آن مشغول به کار می‌شوید. در شهرهای بزرگ ترکیه مانند استانبول، آنکارا، ازمیر، آنتالیا و غیره نیاز به نیروی پرستار به علت تعداد بالای بیمارستان و یا مراکز درمانی بیشتر است.

در صورتی که به عنوان یک پرستار قصد دارید تا به کشور ترکیه مهاجرت نمایید باید بدانید که در این شهرها شانس بیشتری برای پیدا کردن کار خواهید داشت. میزان حقوق پرستاری در ترکیه 2023 در شهری مانند استانبول به طور میانگین ۸۵ هزار لیر در سال می‌باشد. این عدد در شهر آنکارا 75 هزار لیر و در شهر ازمیر 70 هزار لیر می‌باشد

هزینه های زندگی در ترکیه به چه صورت است؟

یکی از نکات مهم در تصمیم گیری مهاجرت به کشور ترکیه میزان هزینه های زندگی شما در این کشور خواهد بود. همانطور که قبلتر اشاره کردیم به عنوان یک پرستار به طور حدودی مشخص است که چه میزان حقوقی دریافت خواهید کرد.

با توجه به میزان حقوق دریافتی تان می‌توانید نسبت به زندگی در شهرهای ترکیه برنامه ریزی کنید. هزینه های زندگی در ترکیه به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور مثال اینکه در چه شهری زندگی کنید بر روی هزینه های شما تاثیر به سزایی خواهد گذاشت. شهرهایی مانند استانبول، آنکارا، ازمیر جز شهرهای گران قیمت ترکیه محسوب می‌شوند.

میزان اجاره خانه و یا هزینه های دیگری همچون خورد و خوراک و قبوض انرژی و غیره می‌تواند در این شهرها بالاتر از جاهای دیگر باشند. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به برخی از هزینه های زندگی در ترکیه.
• وعده غذایی در رستوران معمولی 90 لیر
• یک لیوان کاپوچینو 31 لیر
• هر بطری آب 5 لیر
• شیر یک لیتری 17 لیر
• نان سفید 8 لیر
• تخم مرغ 12 عددی 30 لیر
• بلیط مترو 8 لیر
• بنزین 24 لیر
• هزینه انرژی برا یک آپارتمان 85 متری 1250 لیر
• اینترنت 160 لیر
• باشگاه ورزشی 450 لیر
• هزینه ثبت نام فرزند در مدرسه ابتدایی 92 هزار لیر
• شلوار جین 860 لیر
• پیرهن ساده 550 لیر
• اجاره آپارتمان در در مرکز شهر 9500 لیر
• اجاره آپارتمان در خارج از مرکز شهر 5600 لیر

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که در مقاله بالا ذکر شد, از جمله برترین مشاغل در کشور ترکیه پرستاری می‌باشد که متقاضیان می‌توانند با کسب آگاهی از تمامی شرایط آن اقدام به اخذ ویزا برای شروع به کار پرستاری در این کشور شوند.

در همین راستا مشاوران موسسه مهاجرتی ویتراپو آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای توضیح و تشریح شرایط و مراحل و همچنین تمامی نکات لازم از جمله میزان تحصیلات لازم, میزان حقوق پرستاری در ترکیه 2023 و … می‌باشند.

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ
برای مشاوره رایگان کلیک کنید
فرم زیر را برای ما ارسال کنید و منتظر بمانید
مشاوران ویتراپو در اسراع وقت با شما تماس میگیرند