مدارس ایرانی در ترکیه

مدارس ایرانی در ترکیه

اگر قصد دارید که به همراه اعضای خانواده تان به ترکیه مهاجرت کنید یکی از مهم ترین شرایطی که باید در نظر داشته باشید تحصیل فرزندتان می‌باشد. تحصیل در ترکیه به صورت رایگان در مدارس دولتی برای همه فراهم است ولی زبان تدریس در این مدارس ترکی می‌باشد.

اگر به تازگی به ترکیه مهاجرت کرده باشید شاید فرزندتان نتوانسته باشد که زبان ترکی را خوب یاد بگیرد به همین منظور تعدادی مدرسه ایرانی در ترکیه فعال هستند تا به این افراد خدمت رسانی کنند. با ویتراپو همراه باشید تا در ادامه این مقاله نگاهی بیاندازیم به مدارس ایرانی در ترکیه و شرایط ورود به آن ها.

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ

شرایط ورود به مدارس ایرانی در ترکیه

در کشور ترکیه این امکان برای فرزندان شما فراهم شده است تا در مدارس ایرانی مشغول به تحصیل شوند و در کنار آن نیز به یادگیری زبان ترکی بپردازند.

زمانی که به ترکیه مهاجرت می‌کنید آشنایی سریع با زبان و فرهنگ مردم این کشور برای فرزندان شما شاید کار سختی باشد از همین جهت بهتر است که آنها به مدارس ایرانی بروند تا کم کم به شرایط عادت کنند.

برای ثبت نام فرزندان تان در مدارس ایرانی ترکیه باید تمام مدارک تحصیلی فرزندتان در ایران را به همراه مهر آموزش و پرورش ایران در اختیار داشته باشید. همچنین شما به عنوان والدین فرزندتان باید که اقامت ترکیه را کسب کرده باشید و کار اقامتی داشته باشید.

توجه داشته باشید که معمولا بین ۶۰ تا ۹۰ روز زمان می‌برد که درخواست اقامتی شما بررسی شده و به شما کارت اقامت داده شود.

برای اینکه فرزندان تان شروع سال تحصیلی را از دست ندهند بهتر است که زمان بندی خود را به نحوی تنظیم کنید که تا قبل از شروع سال تحصیلی کارت های اقامتی خود و همسرتان را دریافت کرده باشید تا بتوانید آنها را به راحتی در مدارس ایرانی ثبت نام نمایید.

در ترکیه چند مدرسه ایرانی وجود دارد؟

تعداد مدارس ایرانی در ترکیه ۲ عدد است. این دو مدرسه ۲۲ بهمن و فجر ایرانیان نام دارند. همانطور که قبل تر اشاره کردیم در صورتی که به ترکیه مهاجرت می‌کنید و حس می کنید که فرزندتان هنوز آمادگی لازم برای رفتن به مدارس ترک زبان را ندارد بهتر است که او را در همین مدارس ایرانی ترکیه ثبت نام نمایید.

سیستم آموزشی این مدارس مطابق وزارت علوم ایران می‌باشد و از سیستم آموزشی و نظام آموزشی ترکیه پیروی نمی‌کنند. در صورتی که بعد از چند سال نیز بخواهید به ایران بازگردید مدارک تحصیلی این دو مدرسه به راحتی در ایران قابلیت تبدیل و پذیرش دارند.

معرفی مدرسه ایرانی ۲۲ بهمن در ترکیه یکی از مدارس ایرانی در ترکیه

بسیاری از افرادی که به ترکیه مهاجرت می‌کنند شهر آنکارا را به دلایل مختلف برای زندگی انتخاب می‌نمایند. آنکارا از بزرگ ترین و پیشرفته ترین شهرهای ترکیه به شمار می‌رود و بازار کار جهانی بسیار خوبی نیز دارد.

اگر قصد اقامت در این شهر را دارید باید بدانید که یک مدرسه ایرانی نیز در محله قاضی عثمان پاشا این شهر قرار گرفته است و نگرانی بابت تحصیل فرزندان تان نخواهید داشت.

مدرسه ۲۲ بهمن در ترکیه نزدیک به ۱۵۰ دانش اموز در مقاطع ابتدایی، متوسطه و دبیرستان دارد و سیستم آموزش حاکم در ان کاملا مطابق با نظام آموزشی ایران است.

امکانات مدرسه ایرانی ۲۲ بهمن در ترکیه

• بهره مندی مدرسه از کادر حرفه ای و مجرب
• قابلیت برگذاری تمامی کلاس ها به صورت مجازی
• سامانه تکالیف آنلاین
• امکان به اشتراک گذاری سوالات دانش آموزان از معلمان در این سامانه
• وجود ۲۰ کلاس فوق برنامه در زمینه های IT، موسیقی، المپیاد ریاضی، شیمی، رباتیک و…
• منطبق با نظام و برنامه آموزشی ایران

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ
هزینه ثبت نام در مدرسه ۲۲ بهمن ترکیه چقدر است؟

در صورتی که به ترکیه مهاجرت کرده اید و در شهر آنکارا ساکن هستید و به دنبال یک مدرسه ایرانی برای فرزندتان می‌گردید مدرسه ۲۲ بهمن در محله قاضی عثمان پاشا یکی از بهترین انتخاب های شما است.

این مدرسه که امکانات خوبی را نیز برای بچه ها فراهم می‌کند مطابق با سیستم آموزشی ایران پیش می‌رود. شهریه ثبت نام در این مدرسه برای مقطع ابتدایی نزدیک به ۴ هزار لیر، برای مقطع متوسطه نزدیک به ۵ هزار لیر و برای مقطع متوسطه دوم یا همان دبیرستان نزدیک به ۷ هزار لیر می‌باشد.

معرفی مدرسه فجر ایرانیان در ترکیه یکی از مدارس ایرانی در ترکیه

اگر قصد دارید که به ترکیه مهاجرت کرده و در شهر استانبول به عنوان یکی از پر رونق ترین شهرهای این کشور ساکن شوید، باید بدانید که یک مدرسه ایرانی نیز در این شهر واقع شده است که مدرسه فجر ایرانیان نام دارد.

یکی از جالب ترین نکات در مورد مدرسه فجر ایرانیان این است که این مدرسه در سال ۱۲۶۳ شمسی در ترکیه احداث گردیده است و از آن زمان سابقه فعالیت دارد. همچنین این مدرسه در شهر استانبول دو شعبه دارد که در محله های سلطان احمد و توپکاپی قرار گرفته اند.

این مدرسه نیز سیستم آموزشی خود را کاملا منطبق با نظام آموزشی ایران جلو می‌برد. در این مدرسه نیز می‌توانید در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم مشغول به تحصیل شوید.

امکانات مدرسه فجر ایرانیان در ترکیه

• وجود لباس فرم برای پسران که کت و شلوار سرمه ای به همراه پیرهن سفید می‌باشد
• وجود لباس فرم برای دختران که مانتو و شلوار آجری با مقنعه سفید و مانتو شلوار سرمه ای و مقنعه سفید برای مقاطع بالاتر است
• وجود سرویس رفت و برگشت به چهار منطقه مختلف استانبول
• امکان ثبت نام در مقطع پیش دبستانی

شهریه ثبت نام در مدرسه فجر ایرانیان چقدر است؟

اگر ساکن شهر استانبول در ترکیه هستید و هنوز فرزند یا فرزندان تان آمادگی لازم برای وارد شدن به مدارس ترک زبان را ندارند، یا حتی اگر قصد دارید که در آینده به ایران بازگردید می‌توانید که آنها را در یکی از مدارس ایرانی ترکیه ثبت نام کنید.

مدرسه فجر ایرانیان نیز با سابقه طولانی یکی از مدارس فعال در این زمینه می‌باشد. شهریه ثبت نامی در مقطع پیش دبستانی این مدرسه نزدیک به ۴ هزار لیر، برای مقطع ابتدایی نزدیک به ۴۳۰۰ لیر، برای مقطع راهنمایی ۵۶۰۰ لیر، و برای مقطع دبیرستان ۷۳۰۰ لیر می‌باشد.

البته ذکر این نکته را ضروری می‌دانیم که میزان شهریه ها ممکن است تغییر داشته باشد

مدارک لازم برای ثبت نام در مدارس ایرانی در ترکیه

• مدرک شناسایی دانش آموز
• پاسپورت معتبر دانش آموز
• اقامت معتبر دانش آموز
• ۶ قطعه عکس پرسنلی
• فرم های ثبت نامی مورد نیاز
• کارنامه آخرین مقطع تحصیلی دانش آموز
• در صورت تغییر رشته مدارک آن
• دفترچه بیمه
• فیش پرداخت شهریه مدرسه

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ
برای مشاوره رایگان کلیک کنید
فرم زیر را برای ما ارسال کنید و منتظر بمانید
مشاوران ویتراپو در اسراع وقت با شما تماس میگیرند