ددلاین دانشگاه های ترکیه

ددلاین دانشگاه های ترکیه

امروزه شاهد آن هستیم که تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی تصمیم می‌گیرند که برای ادامه تحصیل به کشور ترکیه مهاجرت کنند. دانشگاه های ترکیه از آخرین متدها و روش های روز اروپایی بهره می‌برد و سطح فنی و علمی بسیار بالایی دارد.

همین دلیل به همراه فاصله نسبتا نزدیک تا ایران و فرهنگ مردم ترکیه که شباهت زیادی به ایرانیان دارد باعث می‌شود تا افراد زیادی تحصیل در ترکیه را انتخاب نمایند.

یکی از مفاهیم مهم در پروسه مهاجرت تحصیلی آشنایی با انواع ددلاین دانشگاه های ترکیه است. با ویتراپو همراه باشید تا در این مقاله به بررسی انواع ددلاین ها بپردازیم.

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ

انواع ددلاین های دانشگاه های ترکیه

کلمه ددلاین به معنای آخرین مهلت است. در واقع در اینجا ما اشاره ای داریم به آخرین مهلت ارسال مدارک برای دانشگاه ها و دریافت پذیرش آنها. این ددلاین ها می‌تواند بسته به مقطع تحصیلی تان متفاوت باشد.

برای مثال ددلاین در مقطع کارشناسی با ارشد و دکتر فرق دارد. همچنین رشته تحصیلی و دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید نیز بر روی انتخاب تان تاثیر گذار خواهد بود. در ادامه نگاهی به هر کدام از ددلاین دانشگاه های ترکیه می‌اندازیم.

• تصمیم اول
• حرکت زود هنگام
• پذیرش تضمین شده
• پذیرش آزاد
• ددلاین با اولویت
• پذیرش معمولی
• پذیرش متوالی

ددلاین تصمیم اول

همانطور که از اسم این ددلاین مشخص است همان زمانی که تصمیم به تحصیل در دانشگاه های ترکیه می‌گیرید می‌توانید برای دانشگاه هایی که ددلاین تصمیم اول یا first decision را دارند اقدام نمایید.

در این روش شما برای رشته مدنظرتان بسیار زودتر از اینکه مهلت ثبت نام سایر دانشگاه ها و رشته ها آغاز شود، درخواست ارسال می‌کنید.

و موظف خواهید بود در صورتی که اسمتان درآمد در دانشگاه حضور یابید. معمولا مهلت این ددلاین از اوایل نوامبر آغاز می‌شود و تا اواسط دسامبر نتیجه به شما اعلام خواهد شد.

مزیت این روش این است که چون زود تصمیم می‌گیرید شانستان افزایش می‌باید ولی عیبش در این است که شرایط پیشنهاد شده را تحت هر عنوانی مجبورید که بپذیرید و قادر به عوض کردن رشته و یا مقدار کمک هزینه مالی بورسیه تان نخواهید بود.

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ

حرکت زود هنگام در ددلاین دانشگاه های ترکیه به چه معنا است؟

همانند تصمیم اول نیز در این مدل ددلاین می‌توانید زودتر تصمیم گیری کنید با این تفاوت که در صورت قبولی تعهدی به دانشگاه برای حضور نخواهید داشت و می‌توانید رشته خود را عوض کنید.

برای حرکت زودهنگام یا early action از نوامبر وقت خواهید داشت. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر نمرات و معدل بالایی دارید و یا نمره قبولی در آزمون های SAT یا ACT را دارید از این روش استفاده کنید زیرا در صورت قبولی نیز تعهدی برای حضور شما وجود ندارد و می‌توانید تا یک روز مانده به پایان مهلت تصمیم خودتان را اعلام نمایید.

پذیرش تضمینی ددلاین دانشگاه های ترکیه

یکی از انواع ددلاین ها در دانشگاه های ترکیه پذیرش تضمینی است. در این مدل از پذیرش دانشگاه فرد مورد نظرش را انتخاب می‌کند و به وی پیشنهاد درس خواندن را می‌دهد.

معمولا دانشجوهای ممتاز و نخبه و کسانی که شرایط ویژه ای دارند مشمول این حالت می‌شوند. برای قبول کردن این درخواست رسمی از سوی دانشگاه، باید شرایط آن دانشگاه مورد نظر را به خوبی بررسی کرده و پاسخ دهید.

پذیرش ازاد ددلاین دانشگاه های ترکیه

یکی از روش های تحصیلی در ترکیه اقدام به اخذ پذیرش از کالج های محلی، برنامه های آنلاین و آموزش از راه دور است. در ددلاین این مدل پذیرش محدودیتی برای هیچ فردی وجود ندارد و هرکس با یک مدرک دیپلم می‌تواند تا در این پذیرش ثبت نام کند.

اگر در دوره دبیرستان معدل خوبی را کسب نکرده اید پیشنهاد می‌کنم از این روش برای ادامه تحصیل اقدام نمایید

ددلاین با اولویت به چه معنا است؟

هر دانشگاهی در ترکیه می‌تواند برای ددلاین خودش یک اولویت فرض کند. برای مثال یک دانشگاه یک ددلاین با اولویت اول نوامبر دارد. این بدان معناست که احتمال پذیرش شما در صورتی که تا قبل از اول نوامبر برایشان مدارک ارسال کنید بسیار بیشتر خواهد بود.

در صورتی که بعد از اول نوامبر نیز درخواست ارسال کنید شانس پذیرش خواهید داشت ولی ابتدا تمامی متقاضیان قبل از اول نوامبر بررسی خواهند شد و در صورتی که هیچکدام پذیرفته نشوند نوبت به بررسی پرونده شما خواهد رسید. معمولا دانشگاه های دولتی از ددلاین های اولویت دار استفاده می‌کنند.

پذیرش معمولی در ددلاین دانشگاه های ترکیه به چه معناست؟

شایع ترین نوع پذیرش برای دانشگاه ها پذیرش معمولی به شمار می‌آید. در این مدل از پذیرش نیز در صورت دریافت جواب مثبت در دانشگاه الزامی برای حضورتان وجود نخواهد داشت و می‌توانید انصراف دهید.

ددلاین این مدل از پذیرش معمولا از همه روش های گرفتن پذیرش دیرتر است. یعنی مهلت بیشتری برای درخواست دادن خواهید داشت. یکی از معایب این مدل از پذیرش این است که برای گرفتن جواب خود از دانشگاه باید تا فصل بهار صبر نمایید.

پذیرش متوالی در ددلاین دانشگاه های ترکیه به چه معنا است؟

این روش از پذیرش که به آن پذیرش متوالی می‌گویند معمولا توسط دانشگاه های بزرگ و معروف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مدل از پذیرش تمامی درخواست ها تا ددلاین مشخص شده توسط دانشگاه دریافت شده و در تمام پرونده ها بررسی گردیده و در یک روز مشخص نتایج اعلام می‌گردد.

در این مدل از پذیرش نیز بهتر است تا قبل از ددلاین مشخص شده توسط دانشگاه ها درخواست خود را ارسال کرده و شانس خود را بالا ببرید.

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ
برای مشاوره رایگان کلیک کنید
فرم زیر را برای ما ارسال کنید و منتظر بمانید
مشاوران ویتراپو در اسراع وقت با شما تماس میگیرند