خرید ماشین در ترکیه 2023

خرید ماشین در ترکیه

امروزه بسیاری از افراد که به ترکیه مهاجرت می کنند علی رغم سیستم حمل و نقل خوب و پیشرفته ترکیه ترجیح می دهند تا یک ماشین شخصی نیز داشته باشند. تنوع برند و مدل ماشین درترکیه بسیار بالا است زیرا بسیاری از کمپانی های معروف ماشین سازی در ترکیه نیز شعبه دارند.

در واقع برای خرید ماشین در ترکیه گزینه های زیادی خواهید داشت. در گذشته خرید ماشین در ترکیه سرمایه گذاری به حساب نمی آمد اما با گذشت زمان و کاهش ارزش لیر و افزایش شدید قیمت خودرو امروزه خرید خودرو در ترکیه می تواند کاملا جنبه سرمایه گذاری نیز داشته باشد.

با ویتراپو همراه باشید تا در ادامه این مطلب نگاهی بیاندازیم به خرید ماشین در ترکیه، بازار، شرایط و قوانین آن.

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ

بازار خرید خودرو در ترکیه چگونه است؟

بازار خرید ماشین در ترکیه در سال  2023 علی رغم افزایش قیمت خودرو و هزینه نگهداری آن رونق خاصی پیدا کرده است زیرا افراد ترجیح می دهند تا با ماشین شخصی خود جا به جا شده و به آن نگاه سرمایه گذاری در ترکیه نیز دارند.

در سال های گذشته برندهای مطرح اروپایی، آسیایی و آمریکایی همچون رنو، فیات، فولکس، فورد، تویوتا، هیوندای، پژو و غیره در بازار ترکیه خرید و فروش می شوند. در کشور ترکیه بسیاری از خودروها دیزلی می باشند و با سوخت گازوئیل حرکت می کنند.

قیمت بنزین در ترکیه نسبت به گازوئیل بسیار بالاتر است در نتیجه علی رغم اینکه قیمت خودروهای دیزلی بالاتر از بنزینی می باشد اما خرید و فروش آنها نیز بیشتر است.

خرید اتوموبیل در ترکیه برای اتباع خارجی

اگر قصد دارید تا به ترکیه مهاجرت کرده و در آنجا درس بخوانید و یا مشغول به تحصیل در ترکیه شوید باید بدانید که می توانید به راحتی یک خودرو مطابق سلیقه تان خریداری کنید. البته برای خرید خودرو در ترکیه باید اقامت این کشور را به دست آورده باشید و برای گواهینامه نیز اقدام کرده باشید.

یکی از نکات مثبت در خرید ماشین در ترکیه 2023  این است که اتباع خارجی که در ترکیه اقامت دارند از پرداخت مالیات برای خرید ماشین معاف هستند. ذکر این نکته نیز ضروری است که خرید موتور در ترکیه نیازی به اقامت در این کشور ندارد و صرفا با داشتن گواهینامه می توانید برای رفت و آمد خود یک موتور تهیه کنید.

خرید ماشین در ترکیه به صورت صفر کیلومتر

اگر اقامت ترکیه را به دست آورده اید و در این کشور زندگی می کنید یکی از نکات جذاب برای شما امکان خرید ماشین به صورت صفر کیلومتر آن هم از معروف ترین برندهای ماشین سازی دنیا خواهد بود.

گرفتن پلاک ماشین در ترکیه نیز به اندازه ایران سختی ندارد و به راحتی می توانید درخواست پلاک خود را بعد از اتمام مراحل خرید صادر کرده و در مدت زمان کوتاهی آن را دریافت نمایید.

در واقع در همان جایی که اقدام به خرید خودرو می نمایید می توانید برای گرفتن پلاک ماشین خود نیز درخواست بدهید و نهایت تا ۲ ساعت بعد پلاک خود را دریافت کنید اگر مشکلی در پروسه دریافت پلاک ماشین صفر وجود داشته باشد به شما برگه ای داده خواهد شد که با مراجعه در روز بعد می توانید پلاک ماشین خود را تحویل بگیرید.

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ

خرید ماشین در ترکیه به صورت کارکرده

خرید ماشین در ترکیه آن هم به صورت کارکرده بازار بسیار داغی دارد. قیمت پایین تر یک ماشین کارکرده نسبت به ماشین صفر کیلومتر می تواند از مهم ترین جذابیت های آن برای شما باشد.

در صورتی که قصد خرید ماشین در ترکیه آن هم به صورت کارکرده را دارید بهتر است که از یک کارشناس کمک گرفته و از او یک برگه کارشناسی تحویل بگیرید که اکثر نقاط بدنه ماشین را بررسی کرده است.

قبل از خرید ماشین کارکرده باید تمام جریمه ها و مالیات ماشین را نیز پرداخت نمایید. بازار ماشین کارکرده در ترکیه نیز بسیار داغ است و می توانید از سایت های زیر برای پیدا کردن ماشین مورد نظرتان استفاده نمایید.

در هنگام خرید ماشین در ترکیه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  • در هنگام خرید ماشین مخصوصا ماشین کارکرده در ترکیه بهتر است که از نمایندگی و یا فروشنده درخواست کارشناس فنی و بدنه ماشین بکنید.
  • بهتر است که از خرید ماشین با عمر بیشتر از ۱۰ سال در ترکیه پرهیز کنید.
  • از فروشنده حتما برگه تسویه حساب جریمه های ماشین و مالیات را درخواست نمایید.
  • مبلغ خرید ماشین را از حساب بانکی خود به حساب بانکی فروشنده منتقل کنید و رسید آن نگهداری نمایید.

خرید ماشین در ترکیه به صورت قسطی

یکی از خوبی های خرید ماشین در ترکیه 2023 این است که حتی اگر شهروند ترکیه نیز نباشید می توانید به صورت قسطی اقدام به خرید ماشین نمایید. البته قیمت نهایی خرید ماشین به صورت قسطی در ترکیه ۱۰ الی ۲۰ درصد بالاتر از بازار خواهد بود.

برای خرید قسطی خودرو در ترکیه نیاز دارید که در یکی از بانک های ترکیه حساب باز کرده و کارت اعتباری دریافت کرده باشید. با مراجعه به کمپانی های خودروسازی و بررسی شرایط فروش قسطی آنها می‌توانید که برای خرید ماشین در ترکیه 2023 آن هم به صورت قسطی اقدام کنید

مالیات خرید خودرو در ترکیه چقدر است؟

اگر قصد خرید ماشین در ترکیه 2023 را دارید باید بدانید که قوانین مالیاتی ترکیه نسبت به خرید و فروش ماشین چگونه است. یکی از بزرگ ترین مزیت های کشور ترکیه برای اتباع خارجی این است که این افراد نیازی به پرداخت مالیات در هنگام خرید ماشین ندارند.

البته مالیات و عوارض استفاده از جاده های ترکیه را باید به صورت سالیانه پرداخت کنید. یکی دیگر از نکات مهم این است که فقط شما و اعضای خانواده‌تان می توانید که از خودروی خریداری شده استفاده کنید و در صورت مغایر مشمول جریمه سنگین خواهید شد.

معمولا پلاک ماشین های افراد اتباع خارجی آبی رنگ هستند و اعتبار این پلاک با اعتبار اقامت و کیملیک کارت شما سنجیده می شود. بهتر است که پس از خرید ماشین در ترکیه 2023 نهایتا بعد از گذشت ۳ ماه به یکی از دفاتر ثبت ترافیکی در ترکیه مراجعه کرده و پلاک خود را ثبت نمایید.

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ
برای مشاوره رایگان کلیک کنید
فرم زیر را برای ما ارسال کنید و منتظر بمانید
مشاوران ویتراپو در اسراع وقت با شما تماس میگیرند