10 تفاوت شهروندی و اقامت ترکیه

10 تفاوت شهروندی و اقامت ترکیه

ترکیه به دلایل زیادی یکی از مقاصد جذاب برای ایرانیانی می‌باشد که قصد مهاجرت دارند. چه به عنوان یک دانشجو و چه به عنوان کسی که به دنبال کار می‌گردد کشور ترکیه می‌تواند یکی از بهترین گزینه های شما برای مهاجرت باشد.

وجود دانشگاه های متعدد که همه از آخرین استانداردهای روز اروپا پیروی می‌کنند و همچنین وجود شرکت های بین المللی و بازار کار مناسب و همچنین فاصله جغرافیایی کم تا ایران می‌توانند جز دلایلی باشند که باعث شده تا به طور جدی به مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت این کشور فکر کنید. با ویتراپو همراه باشید تا در این مطلب به بررسی تفاوت های شهروندی و اقامت ترکیه بپردازیم.

اطلاعات فوق العاده در مورد تحصیل در ترکیه 

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ

آشنایی با 10 تفاوت شهروندی و اقامت ترکیه

راه های متفاوتی برای اخذ شهروندی و همچنین اخذ اقامت ترکیه وجود دارد. خرید ملک می‌توانید یکی از گزینه هایی باشد که بلافاصله شما را به شهروندی ترکیه برساند. پیدا کردن کار نیز در ترکیه در ابتدا به شما اقامت این کشور را خواهد داد ولی بعد از گذشت ۵ سال که در ترکیه کار کرده باشید می‌توانید برای اخذ شهروندی این کشور نیز اقدام نمایید.

از مهم ترین تفاوت های شهروندی و اقامت ترکیه روش اخذ آنها می‌باشد. برای اخذ شهروندی فقط از راه های سرمایه گذاری و تولد می‌توانید اقدام نمایید. برای اخذ اقامت این کشور از راه های اجاره خانه، تحصیل و یا کار پیدا کردن نیز می‌توانید اقدام کنید. البته از راه کاری بعد از گذشت ۵ سال شانس گرفتن شهروندی ترکیه را نیز خواهید داشت.

از دیگر تفاوت های شهروندی و اقامت ترکیه می‌توان به داشتن پاسپورت این کشور اشاره کرد. در صورتی که بتوانید موفق به اخذ شهروندی ترکیه بشوید به شما پاسپورت این کشور داده خواهد شد که با آن به بیش از ۵۰ کشور دنیا بدون نیاز به اخذ ویزا می‌توانید سفر کنید.

همچنین با داشتن پاسپورت ترکیه برای گرفتن ویزای کشورهایی همچون آمریکا و کانادا راه آسان تری خواهید داشت. لازم به ذکر است که در هیچ یک از حالت های اخذ اقامت ترکیه نمی‌توانید برای گرفتن پاسپورت این کشور اقدام نمایید مگر اینکه از طریق کاری آن هم بعد از گذشت ۵ سال موفق به اخذ شهروندی این کشور شوید.

از دیگر تفاوت های شهروندی و اقامت ترکیه می‌توان به اجازه شرکت در همه پرسی ها، انتخابات، استفاده از حق بیمه، فعایلت در شرکت ها و مراکز دولتی اشاره کرد.

اخذ اقامت و شهروندی ترکیه از چه راه هایی امکان پذیر است؟

شاید بهتر باشد که در ابتدا به بررسی این موضوع بپردازیم که اقامت ترکیه را از چه روش هایی می‌توانیم به دست اوریم. کسب اقامت ترکیه از روش های تحصیل، کار، اجاره خانه، خرید خانه و ملک، راه اندازی کسب و کار و سرمایه گذاری مقدور می‌باشد. اقامت ترکیه به دو نوع موقت و دائم تقسیم میشود.

در اقامت موقت یک فرد ایرانی در یک مدت زمان ۱۸۰ روزه می تواند که به مدت ۹۰ روز بدون نیاز به اخذ ویزا و مجوزهای اقامتی در خاک این کشور بماند. اما اگر قصد دارید که در خاک ترکیه ساکن شوید و برنامه ریزی بلند مدت تری دارید باید به دنبال کسب اقامت از راه های ذکر شده باشید.

در ادامه نگاهی می اندازیم به روش های اخذ اقامت دائم ترکیه و تفاوت های آنها با شهروندی ترکیه.

اخذ اقامت و شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک

در صورتی که قصد دارید تا به ترکیه مهاجرت کنید یکی از روش های اخذ اقامت در این کشور خرید ملک و خانه است. اگر خانه ای که خریداری می کنید به ارزش ۲۵۰ هزار دلار یا بالاتر باشد می توانید در زمانی کمتر از دو هفته پاسپورت واقامت دائم این کشور را دریافت نمایید و به عنوان شهروند این کشور شناخته شوید.

همچنین در نظر داشته باشید که پاسپورت ترکیه یکی از معتبرترین پاسپورت های دنیا به شمار می‌رود و با آن می توانید به بیش از ۵۰ کشور دنیا بدون نیاز به اخذ ویزا سفر نمایید.

اما اگر بودجه شما به این مبلغ نمی رسد بازهم جای نگرانی وجود ندارد زیرا با خرید ملک با ارزش کمتر از این مقدار به شما مجوز اقامت یک ساله داده خواهد شد. ذکر این نکته ضروری است که در صورت کسب این اقامت یک ساله اجازه افتتاح حساب در این کشور را خواهید داشت ولی نمی‌توانید کار پیدا کنید.

برای پیدا کردن کار باید به دنبال گرفتن مجوز کاری باشید. همچنین خرید ملک در ترکیه محدودیتی در نوع آن نیز ندارد. یعنی ملکی که خریداری می کنید می تواند آپارتمان، ویلا و یا هر گونه ملک دیگری باشد.

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ

اخذ اقامت و شهروندی ترکیه از طریق کار

ترکیه در سال های گذشته پیشرفت بسیار خوبی در زمینه صنعت داشته است. از همین رو یکی از بهترین راه های اخذ اقامت این کشور از طریق پیدا کردن کار می‌باشد. این کشور برای سرمایه گذاری بسیار مناسب است از همین رو بسیاری از شرکت های معتبر بین المللی در عرصه اقتصادی این کشور فعالیت دارند.

از طرف دیگر موقعیت قرارگیری کشور ترکیه در خاورمیانه و دسترسی بسیار خوب به شرق و غرب جهان یکی دیگر از دلایل محبوبیت این کشور برای سرمایه گذاری به شمار می رود.

در صورتی که بتوانید به مدت ۵ سال در خاک ترکیه زندگی کرده و کار رسمی داشته باشید می‌توانید برای اخذ شهروندی این کشور نیز درخواست بدهید و با گرفتن پاسپورت ترکیه (Turkish passport) جز شهروندان این کشور به حساب بیایید.

اخذ اقامت ترکیه از طریق اجاره خانه

یکی از راه های اخذ اقامت ترکیه اجاره کردن خانه در این کشور می‌باشد. چه به برای تحصیل به این کشور رفته باشید و چه برای کار می‌توانید با مجوز کاری و یا مدرک تحصیلی تان نسبت به اجاره کردن خانه در این کشور اقدام نمایید.

البته باید در نظر داشته باشید که در صورت اخذ اقامت ترکیه از طریق اجاره خانه نمی‌توانید برای گرفتن شهروندی این کشور نیز اقدام نمایید. با اجاره خانه در ترکیه تنها یک مجوز اقامتی یک ساله به شما داده خواهد شد که در ادامه آن را تمدید نیز می‌توانید بکنید

اخذ شهروندی ترکیه از طریق ازدواج

در صورتی که با یک فرد تابع ترکیه ازدواج کنید می توانید بعد از ۳ تا ۵ سال زندگی مشترک درخواست اقامت دائم و شهروندی این کشور را داشته باشید. البته طی کردن این پروسه مسیر خیلی راحتی نیست.

در صورتی که این درخواست از سمت شما مطرح شود مسئولین و مقامات دولتی مربوط پرونده شما را بررسی می کنند تا مطمئن شوند که ازدواج شما با یک فرد ترکی صوری نباشد.

در واقع زمانی که با یک فرد که ملیت ترکیه را دارد ازدواج می کنید باید درخواست اقامت دائم خود را ارائه دهید تا بررسی پرونده شما شروع شود ودر طول سه تا پنج سال با درخواست شما موافقت گردد.

 

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ
برای مشاوره رایگان کلیک کنید
فرم زیر را برای ما ارسال کنید و منتظر بمانید
مشاوران ویتراپو در اسراع وقت با شما تماس میگیرند