تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا چگونه است؟

در کشور ایتالیا مانند دیگر کشورهای اروپایی بهترین دانشکده های دندانپزشکی در بعضی از دانشگاه ها وجود دارد. هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان مخصوصا دانشجویان مقطع کارشناسی برای رشته دندانپزشکی اقدام می‌کنند، در این دانشکده ها هر ۲دوره آموزشی وکلینیکال برای کسب مدرک تخصصی رشته دندانپزشکی ارائه داده می‌شود. همچنین پس از تحصیل اگر دانشجویان بخواهند آمادگی برای کار پیدا کنند می‌توانند در دوره های ۱۸ ماهه تا ۲ساله کالج های دندانپزشکی ایتالیا شرکت کنند و آموزش ببینند، و می‌توانند به عنوان دستیار دندانپزشک وارد بازار کار شوند. و همچنین اگر دانشجویان بخواهند، می‌توانند در دوره های ۳تا ۴ ساله شرکت کنند و آموزش ببینند تا به عنوان متخصص بهداشت دهان و دندان مشغول به کار شوند . لازم به ذکر است که تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا دارای شرایط و مراحل خاص خود می‌باشد که ویتراپو در این مقاله به تمامی نکات آن خواهد پرداخت, پس با ما همراه باشید.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

از آنجایی که تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا (Studied dentistry in Italy) مقاضیان بسیاری دارد, برای دریافت پذیرش آن افراد باید شرایط مورد نیاز برای پذیرش در آن را رعایت کنند. برای تحصیل دندانپزشکی در این کشور محدودیت سنی وجود ندارد, اما اولویت پذیرش با افرادی است که برای تحصیل دارای سن مناسب می‌باشند. برای تحصیل دندانپزشکی در کشور ایتالیا باید متقاضیان همانند کشور های دیگر آزمون ورودی بدهند. این آزمون که با نام IMAT شناخته می‌شود به صورت سراسری برگزار می‌شود که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

نکته : پذیرش تحصیلی دندانپزشکی در ایتالیا شرایط سنی خاصی ندارد

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی

تحصیل دندانپزشکی در کشور ایتالیا به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است, از آنجایی که هر ساله متقاضیان بسیاری برای تحصیل در این رشته به کشور ایتالیا مهاجرت می‌کنند. متقاضیان برای تحصیل به زبان انگلیسی در این رشته باید مدارک زبان خود را ارائه کنند و در صورت نداشتن آن باید در دوره های زبان انگلیسی که دانشگاه ها قبل از شروع تحصیل ارائه می‌کنند شرکت کنند.

برای أخذ مدرک زبان انگلیسی می‌توانید روی آموزش های ویتراپو با تضمین قبولی 100 درصدی حساب کنید

نکته : اگر متقاضی قبلا در کشور ایتالیا در یک دوره به زبان ایتالیایی شرکت کرده باشد نیازی به ارائه مدارک زبان برای تحصیل دندانپزشکی به زبان ایتالیایی ندارد, در غیر این صورت برای تحصیل دندانپزشکی به زبان ایتالیایی باید مدارک زبان خود را ارائه دهد

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

آزمون تحصیلی دندانپزشکی در ایتالیا

اخذ پذیرش تحصیلی رشته دندانپزشکی در ایتالیا از طریق آزمون IMAT ایتالیا امکان پذیر می‌باشد. از جمله مزیت های این آزمون این است که علاوه بر این که در کشور ایتالیا برگزار می‌شود در برخی از کشورهای دیگر نیز برگزار می‌شود. متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا با کسب حداقل نمره مورد نیاز در این آزمون و فراهم کردن سایر شرایط می‌توانند پذیرش تحصیلی این رشته را در کشور ایتالیا دریافت نمایند.

نکته : لازم به ذکر است که معدل و سوابق تحصیلی در اخذ پذیرش تحصیلی تاثیری ندارد, تنها با قبولی در آزمون آیمت می‌توان پذیرش رشته دندانپزشکی را دریافت نمود

اعتبار مدرک دندانپزشکی ایتالیا

با دریافت مدرک دندانپزشکی از دانشگاه های کشور ایتالیا, دانشجویان می‌توانند در هر مرکزی از این کشور یا کشور های دیگر به صورت خصوصی یا دولتی مشغول به کار شوند. دانشگاه های ایتالیا با فارغ التحصیل شدن دانشجویان در این رشته مدرکی با نام دیپلم آبی (blue diploma) ارائه می‌دهد, این مدرک در تمامی کشور های اروپایی دارای ارزش و اعتبار است, بنابراین باعث کار در ایتالیا و همچنین در هر کجای اروپا برای دانشجویان می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که با تحصیل در این کشور متقاضیان می‌توانند اقامت دائم ایتالیا را نیز دریافت کنند.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که تحصیل در کشور ایتالیا مانند کشورهای فرانسه و نروژ رایگان است اما اینگونه نیست ، تحصیل در این کشور بسیار ارزان قیمت است و کسانی که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی این کشور شوند شهریه بسیار کمی را باید پرداخت کنند و حتی این شانس را دارند که از این دانشگاه ها بورسیه اخذ کنند. اما برعکس دانشگاه های دولتی این کشور دانشگاه های خصوصی آن خیلی پر هزینه هستند. شهریه سالانه دانشگاه های دولتی کشور ایتالیا با توجه به رشته های تحصیلی 5000 یورو است و شهریه دانشگاه های خصوصی ممکن است تا ۳۵۰۰۰ یورو باشد.

البته شما می‌توانید با دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا در این کشور به صورت رایگان تحصیل کنید.

بورسیه تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

متقاضیان با اخذ نمره قبولی در آزمون آیمت می‌توانند از بورسیه تحصیلی نیز بهره مند شوند. با اخذ بورسیه استانی ایتالیا متقاضیان می‌توانند در پرداخت شهریه های مربوط به دانشگاه, خوابگاه و سایر هزینه های خود کمک هزینه ای را دریافت نمایند. جهت کسب اطلاع از بورسیه های تحصیلی ایتالیا با ویتراپو تماس بگیرید.

مدارک موردنیاز تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

  • ارائه اصل مدارک شناسایی (همراه با ترجمه آن ها)
  • ارائه مدارک تحصیلی قبلی و ریزنمرات (همراه با ترجمه آن ها)
  • ارائه مدارک زبان انگلیسی (و مدرک زبان ایتالیایی در صورت وجود)
  • ارائه فیش پرداخت هزینه بررسی مدارک موردنیاز

نکته : لازم به ذکر است که تمامی مدارک مورد نیاز باید به زبان ایتالیایی و یا انگلیسی ترجمه شوند

بهترین دانشگاه های دندانپزشکی ایتالیا

  • university of bologna (دانشگاه بولونیا)
  • Sapienza University of Rome (دانشگاه ساپینزا رم)
  • University of Padua (دانشگاه پادوآ)
  • University of Turin (دانشگاه تورین)
  • University of Milan (دانشگاه میلان)
  • University of Pisa (دانشگاه پیزا)
  • Vita-Salute San Raffaele University (دانشگاه رافائل)
  • University of Florence (دانشگاه فلورانس)

دانشگاه های ارزان قیمت دندانپزشکی ایتالیا

  • Mediterranean University of Reggio Calabria
  • University of Camerino
  • Free University of Bozen-Bolzano
  • University of Pisa
تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

دروس تخصصی رشته دندانپزشکی در ایتالیا

  • آمار تخصصی
  • مولکولی
  • بیولوژی سلولی
  • میکروبیولوژی دندان و دهان
  • اکولوژی
  • آناتومی سر و گردن
  • رادیوگرافی دندانی
  • کلینیک دندانپزشکی

دانشجویانی که موفق به تحصیل در رشته دندانپزشکی و اخذ مدرک می‌شوند، مدرک آن ها دارای اعتبار زیادی در کل جهان است و آن ها این شانس را دارند که در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا مانند آلمان، آمریکا، فرانسه و غیره به عنوان دندانپزشک مشغول کار شوند. دندانپزشکی یکی از مشاغل پر درآمد در کشور ایتالیا است و افرادی که به عنوان دندانپزشک در این کشور مشغول به کار هستند درآمد بسیار بالایی دارند، آن ها تقریبا در ماه  ۸،۷۳00 یورو درآمد کسب میکنند و ممکن است درآمد آن ها به ۱۳،۹۰۰ در ماه برسد.

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که در مقاله بالا ذکر شد با تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا دانشجویان می‌توانند مدرکی با نام دیپلم آبی که دارای ارزش و اعتبار بالایی است دریافت کنند و در تمامی کشورهای اروپا مشغول به کار شوند. به همین دلیل متقاضیان زیادی هر ساله برای تحصیل در این رشته به ایتالیا مهاجرت می‌کنند. اما لازم به ذکر است که برای تحصیل در این رشته باید از مراحل و شرایط آن آگاه باشید, بنابراین نیاز به مشاوری آگاه و کارآزموده دارید. در همین راستا مشاوران خبره ویتراپو برای راهنمایی شما عزیزان آماده خدمت رسانی می‌باشد. تنها کافی است تماس بگیرید.

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. ستاره
    1401/04/15
    پاسخ دادن

    نمره مورد نیاز برای قبولی تو آزمون آیمت چنده؟

    • زیبا قاسمی
      1401/04/17
      پاسخ دادن

      سلام ستاره عزیز وقتت بخیر
      حداقل نمره مورد نیاز آزمون آیمت 40 می‌باشد

  2. mohsen
    1401/04/15
    پاسخ دادن

    من میخوام دندانپزشکی تو ایتالیا بخونم اما مدرک زبان ندارم. چیکار میتونم بکنم؟

    • زیبا قاسمی
      1401/04/17
      پاسخ دادن

      سلام وقت شما هم بخیر محسن عزیز
      برای تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا نیاز به مدرک زبان هست اما در صورت نداشتن مدرک میتونید در دوره های زبان دانشگاه که قبل از شروع تحصیل برگزار میشن شرکت کنید

  3. maral
    1401/05/26
    پاسخ دادن

    سلام وقت بخیر
    من رشته ریاضی ام. میخواستم بدونم امکان تحصیل در رشته دندانپزشکی در ایتالیا رو دارم؟

    • زیبا قاسمی
      1401/05/27
      پاسخ دادن

      با سلام مارال عزیز
      بله امکان پذیره. با شرکت در آزمون IMAT ایتالیا و اخذ نمره قبولی میتونید پذیرش تحصیلی این رشته رو تو کشور ایتالیا بدست بیارید

  4. mina
    1401/05/26
    پاسخ دادن

    با سلام
    معدل هم در قبولی آزمون آیمت ایتالیا تاثیر داره؟

    • زیبا قاسمی
      1401/05/27
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر مینا عزیز
      ملاک قبولی در آزمون آیمت و دریافت پذیرش تحصیلی فقط نمره آزمونه و معدل تاثیری تو قبولی نداره

  5. زهرا
    1401/10/27
    پاسخ دادن

    سلام. با سن ۳۳ سال میشه برای دندانپزشکی ایتالیا اقدام کرد؟ محدودیت سنی داره یا نه؟

    • زیبا قاسمی
      1401/10/27
      پاسخ دادن

      سلام زهرا عزیز
      وقت بخیر
      بله امکان پذیره فقط باید برای تحصیل در این رشته نمره قابل قبول در آزمون ورودی برای رشته دندانپزشکی رو کسب کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط و نکات لازم آزمون و همچنین تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا با مشاوران ما تماس بگیرید

  6. aria
    1402/12/07
    پاسخ دادن

    سلام وقتتون بخیر
    ریز نمرات و معدل هم تاثیری در قبولی داره یا مهم قبولی در آزمون IMAT هست

    • زیبا قاسمی
      1403/01/20
      پاسخ دادن

      سلام و وقت بخیر
      مهم ترین معیار برای پذیرش دندانپزشکی، قبولی در آزمون آیمت هست. برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه مهاجرتی ویتراپو تماس گرفته و از کارشناسان و مشاوران نکات لازم را دریافت نمایید.

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ
برای مشاوره رایگان کلیک کنید
فرم زیر را برای ما ارسال کنید و منتظر بمانید
مشاوران ویتراپو در اسراع وقت با شما تماس میگیرند