اقامت چین از طریق ازدواج

اقامت چین از طریق ازدواج

دریافت اقامت چین از طریق ازدواج

یکی از راه های اقامت چین, اقامت چین از طریق ازدواج است و اشخاص زیادی از  این روش برای اخذ اقامت اقدام می‌کنند. کشور چین واقع شده در شرق قاره آسیا است و حدود ۱۴۰۰۰۰۰۰۰۰جعمیت دارد، و این کشور یکی از پرجمعیت ترین کشور های دنیا در کنار کشور هند می‌باشد و هر ساله افراد زیادی با هدف های مختلفی به این کشور مهاجرت می‌کنند, از جمله تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج، شغل و…
دریافت اقامت چین از طریق ازدواج دارای شرایط و قوانینی است که ویتراپو در این مقاله به شرح آن‌ها می‌پردازد, پس تا پایان آن با ما همراه باشید

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ

شرایط اقامت چین از طریق ازدواج

افرادی که قصد ازدواج با یک شهروند چینی را دارند، باید در نظر بگیرند که گرفتن گذرنامه چین از طریق ازدواج با شهروند چینی، کاری تضمین شده نیست و این موضوع شرایط خاص خودش را دارد. در کشور چین اگر یک فرد خارجی با یک فرد چینی ازدواج کند و این دو زندگی مشترکی داشته باشند، فرد خارجی به راحتی می‌تواند اقامت چین را به دست آورد. اخذ اقامت کشور چین کمتر از یک سال بعد از انجام ازدواج رسمی امکان‌پذیر است. افرادی که قصد اقامت در کشور چین را دارند باید شرایط ویژه‌ایی داشته باشند.گرفتن اقامت در این کشور در صورتی امکان پذیر است که فردی که قصد اقامت گرفتن را دارد، تقاضای خود را به مقام های دولتی اقدام کند و اگر مقامات دولتی و سازمان‌های دولتی پرونده‌ی این شخص را تایید کنند، آن فرد می‌تواند برای اقامت خود اقدام کند و همچنین باید این را بدانید که سازمان امنیت استان های چین و وزارت امنیت عمومی این کشور از مهم‌ترین ارگان‌هایی هستند که باید پرونده فرد متقاضی را تایید کنند. از سال های قبل تا کنون ازدواج با یک فرد خارجی باعث کسب اقامت یک فرد با همسر خود در کشور مقصد می‌شود و این قانون در کشور ایران هم وجود دارد.

اقامت چین از طریق ازدواج

ویزاهای خانوادگی در کشور چین

برای مهاجرت به کشور چین مهاجرین می‌توانند ویزاهای مختلفی کسب کنند و وارد این کشور شوند.
ویزای خانوادگی در کشور چین به چهار بخش تقسیم می شوند که عبارتند از:

ویزای Q1

این ویزا برای افرادی که اعضای خانواده آن‌ها شهروندان چینی هستند یا خانواده آن‌ها اقامت دائم دارند برای اینکه بتوانند به ملاقاتشان بروند مناسب است.مدت زمان اقامت آن 30 روز است اما با ورود به چین از 90 روز تا 5 سال قابل تمدید است.

ویزای Q2

این ویزا نیز مشابه ویزای Q1 است و تفاوت آن این است که ویزای Q2 در واقع یک ویزای کوتاه مدت است که مدت اعتبار آن 180 روز می‌باشد. همچنین قابل ذکر است که این نوع ویزا قابل تمدید نمی‌باشد.

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ

ویزای S1

این ویزا برای افرادی که ویزای کاری یا تحصیلی دارند مناسب است, مدت زمان اقامت در این ویزا در ابتدا 30 روز است و با ورود به چین از 90 روز تا 5 سال قابل تمدید است و نیاز به معاینه پزشکی دارد.

ویزای S2

این ویزا نیز برای خانواده افرادی که در چین ویزای کاری یا تحصیلی دارند مناسب است. در واقع ویزای S2 کوتاه مدت است یعنی 180 روزه که قابل تمدید نیست و نیاز به آزمایش پزشکی ندارد.


اقامت چین از طریق ازدواج

مراسم و مراحل ازدواج در چین

اطلاع از مراسم و مراحل گرفتن اقامت چین از طریق ازدواج برای دو طرف ضرورت دارد، در حالی که سنت های این عروسی ها در چین مدرن شده است و دیگر مراحل بزرگی ندارد اما این مراسم در بعضی از شهر های چین هنوز هم برگزار می‌شود. در مراسم ازدواج یک عروس چینی لباسی قرمز می‌پوشد و مهمانان مراسم از پوشیدن لباس با رنگ قرمز باید خودداری کنند. در این مراسم رسم است که مهمانان پاکتی قرمز که در آن پول قرار داده‌اند را به زوج عروس هدیه دهند.به عقیده چینی ها مقدار پولی که هدیه داده می‌شود باید مضربی از ۴باشد اما مضرب۸ نماد آرزوی خوشبختی برای زوجین است.
بسته به این که سنت در مراسم عروسیه چینی رعایت شده است, این مراسم‌های عروسی می‌تواند از 3تا 4روز ادامه داشته باشد.مراسم عروسی معمولاً در عصر انجام می‌گردد که زمان خوشبختی محسوب می‌شود. مراحل ازدواج به سبک چینی که بی شباهت به مراسم ازدواج در ایران نیست عبارتند از:

  • انتخاب تاریخ عروسی
  • ارائه کارت دعوت به مهمان ها
  • مراسم آرایش کردن
  • آرایش بندی رنگ ها
  • کارناوال داماد برای تحویل عروس
  • آزمایش آمادگی داماد با بازی های محلی
  • پذیرایی از مهمانان
  • مراسم شادباش چینی
  • ضیافت عروسی

مدارک لازم برای ازدواج در چین

  • فرد چینی باید مدارک مربوطه به دفتر ثبت نام را در محل ثبت ازدواج خود پر کند
  • ارائه گواهی سلامت مورد تایید کنسولگری چین
  • ارائه گواهی طلاق یا گواهی مجرد بودن
  • پاسپورت و ویزای معتبر چین
  • عکس رسمی از هر دو نفر

نکته مهم : در کشور چین حداقل سن ازدواج برای زنان 20 و مردان 22 سال است و بنا بر قوانین این کشور هر دو طرف باید ثابت کنند که مجرد هستند. اگر قبلا ازدواج کرده‌اند باید نسخه‌های طلاق یا ابطال نهایی و در صورت فوت همسر قبلی باید گواهی فوت همسر قبلی خود را ارائه دهند

اقامت چین از طریق ازدواج

دریافت اقامت دائم چین از طریق ازدواج

متقاضیان از طریق ازدواج در کشور چین می‌توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. شرط لازم این روش ازدواج با فردی است که شهروند کشور چین می‌باشد. برای دریافت اقامت دائم از این طریق فرد باید حداقل 5 سال در کشور چین حضور داشته باشد و در این مدت بیش از 6 ماه از این کشور خارج نشده باشد. همچنین از نظر مالی و محل سکونت نیز شرایط مطلوبی داشته باشد. سپس با ارائه مدارک خود می‌توانند برای اقامت دائم این کشور درخواست دهند.

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که در این مقاله گفته شد اخذ اقامت چین از طریق ازدواج امکان‌پذیر است که با رعایت شرایط و مراحل فوق می‌توانید آن را دریافت نمایید, همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مشاوران مجرب ویتراپو آماده خدمت رسانی و راهنمایی شما عزیزان هستند

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

آیا برای مهاجرت به مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره را همین الان رزرو کنید یا بررسی کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید
تماس با ما
ــــــــــــــــــــــــ یا ــــــــــــــــــــــــ
برای مشاوره رایگان کلیک کنید
فرم زیر را برای ما ارسال کنید و منتظر بمانید
مشاوران ویتراپو در اسراع وقت با شما تماس میگیرند